Pentukurssi verkossa

Pentukurssi, jolla pääset kolme askelta tavallista pidemmälle!

Oletko kyllästynyt vinkkien, ohjeiden ja irrallisten neuvojen paljouteen pentusi kanssa? Tietoa on saatavilla ähkyyn asti, mutta se jää helposti pinnalliseksi ja tosielämän tilanteista kaukaiseksi. Elämä koiranpennun kanssa ei ole aina helppoa vaan voi olla todella uuvuttavaa – siksi emme halua hukuttaa sinua loputtomien koulutuslistojen alle, vaan keskittyä olennaiseen.

Tällä pentuverkkokurssilla ei keskitytä pelkästään perustemppujen opettamiseen, vaan paljon laajemmin arkielämän vaihtelevissa tilanteissa hyödynnettäviin taitoihin ja hyvän suhteen rakentamiseen. Opit esimerkiksi, miten koiranpennulle opetetaan kielletyt asiat eli rajat tai mitä tehdä, jos pentu puree tai saa iltavillit. “Istu” ja “maahan” käskyjen osaaminen ei silloin enää riitä…

Tämä pentukurssi varmistaa sinulle ja uudelle perheenjäsenellesi parhaan mahdollisen yhteisen alun. Saat kattavasti tietoa, rakentavan näkökulman koiran omistamiseen sekä selkeät ohjeet mutkattomaan yhteiselämään ja ongelmatilanteiden ennaltaehkäisemiseen.

• Sinua ei ehkä kiinnosta kouluttamisen ja ehdollistamisen tekniikka vaan haluat työkaluja arkeen pennun kanssa
  • Haluat yhden, selkeän ja ymmärrettävän linjan ja lähteen, jonka äärelle voit palata
  • Haluat nauttia elämästäsi pennun kanssa ilman jatkuvaa riittämättömyyttä ja syyllisyyttä

Kurssi on kokonaan verkossa eli voit osallistua joustavasti missä ja milloin tahansa. Sopii kaikille pennunomistajille, jotka haluavat valmennusta tavalliseen kotiarkeen.

Verkkokurssin on koonnut laaja-alainen ja kiitetty koira-alan asiantuntija, Jaana Pohjola, joka on tehnyt töitä lemmikkiperheiden parissa jo vuodesta 2010 lähtien.

Todella hyviä tallenteita! Selkeästi esitettynä, napakoina paketteina ja upeasti vältetty turhien täytesanojen käyttöä. Mukavaa ja helppoa kuunneltavaa! Havainnollistavat videot plussaa, erityisesti pidin siitä, miten näytettiin ns. haastava tilanne koiran autoon menemisestä.

Pentukurssin painopisteet

• kunnioittavan suhteen rakentaminen
  • positiivinen vuorovaikutus ihmisen ja pennun välillä
  • ongelmien ennaltaehkäiseminen
  • omistajan voimavaroista huolehtiminen
  • tiedon ja ymmärryksen lisääminen koiranpennun käyttäytymisestä
  • käytännönläheisyys
  • fyysinen ja henkinen turvallisuus (sekä ihmisen että koiran)

Pentukurssi on koottu oikeiden arjen tilanteiden pohjalta ja sisältöä päivitetään jatkuvasti. Kun liityt kurssille, sinun ei tarvitse enää:

• Hakea tietoa netin uumenista ja seuloa sitä hiki päässä kun eteen tulee ongelmatilanne pennun kanssa
  • Pohtia ja valvoa öitä miettien mitä teet vaikean pentusi kanssa
  • Potea syyllisyyttä tai pitää itseäsi huonona koiranomistajana

Pentukurssin sisältö

• Peruskoulutus: Opit kouluttamaan pennullesi kaikki arjen hyödylliset perusasiat.
  • Sosiaalistaminen: Opit tärkeitä taitoja, jotka auttavat pentuasi sopeutumaan erilaisiin tilanteisiin ja ihmisiin.
  • Ongelmanratkaisu: Saat tietoa ja työkalut yleisimpien käytösongelmien ennaltaehkäisemiseksi.
  • Yhteistyö: Opit lukemaan koiraasi ja toisaalta saamaan pennun kuuntelemaan sinua.
  • Vinkit: Saat runsaasti käytännön ohjeita, jotka auttavat sinua matkallasi tyytyväisen koiran onnelliseen omistajuuteen.

Osta tästä!

Kattava ja kokonaisvaltainen

Kurssi koostuu 28:sta selkeästä ja käytännönläheisestä luento-oppitunnista, joiden avulla saat vastaukset mm. näihin kysymyksiin:

• Miten valmistautua pennun tuloon?
  • Miten rakentaa hyvä suhde koiraan?
  • Miten pentu kannattaa tutustuttaa toisiin koiriin/ihmisiin/muihin eläimiin?
  • Miten tehdä, jos pentu puree käsiä?
  • Mitä tehdä, jos pentu puree huonekaluja?
  • Miten pennulle opetetaan rajat eli kielletyt asiat?
  • Miten pentu opetetaan sisäsiistiksi?
  • Miten pentua kannattaa ulkoiluttaa?
  • Miten pentu opetetaan tulemaan luokse kutsuttaessa?
  • Miten pentu pestään, kynnet leikataan, turkki harjataan ja hampaat tutkitaan?
  • Miten pentu totutetaan yksinoloon?
  • Miten pentu totutetaan autossa tai muussa välineessä matkustamiseen?
  • Mitä ajanvietettä pennulle voi antaa?
  • Miten pentu opetetaan rauhoittumaan?
  • Miten toimia, jos pentu syö roskia maasta?
  • Mitä teen, jos pentu ei toimi niin kuin haluan?
  • Miten pennun kanssa mennään koirakurssille?
  • Mitä jos pentu saa iltavillit?

Kenelle pentukurssi sopii?

Kurssi sopii uuden pennun tuloon valmistautuville ja kaikille yli 7vk ikäisten pennun omistajille. Ei pohjataitovaatimuksia!

Pentukurssin kouluttaja on pitkän linjan asiantuntija

Tämän kurssin on suunnitellut ja koonnut eläinten käyttäytymistieteen maisteri ja ongelmakoirakouluttaja Jaana Pohjola, jolla on yli 14 vuoden käytännön kokemus koiraperheiden auttamisesta. Hän on nähnyt läheltä tyypillisimmät virheet, joita pentujen kanssa tehdään ja kurssi on koottu, jotta sinun ei tarvitse tehdä samoja virheitä.

Kysymyksiin esitetään tiiviit ja perustellut vastaukset, eli pääset pohtimaan laajemminkin omia arvojasi koiranpennun kanssa. Et saa siis pelkästään teknisiä koulutusohjeita, vaan selkeät toimi näin -ohjeet sekä niihin ammattilaisen perustelut.

Aloita heti tänään

Liity mukaan tiedostavien koiranomistajien joukkoon, jotka ovat löytäneet menestyksen ja ilon koiranpentujen kouluttamisessa kanssamme. Aloita matkasi kohti onnellista ja terveellistä suhdetta pentusi kanssa jo tänään, ja:

• Sinulla on oma linja, jota noudatat helposti pennun kanssa
  • Takapakit tai muutokset pennun käytöksessä eivät syökse sinua itsesyytösten valtaan
  • Voit nauttia lyhyestä pentuajasta ja olla koirasi tukena
  • Opit tuntemaan pentusi persoonan ja soveltaa jatkossa kaikki koulutusohjeet juuri sille sopiviksi
  • Mikäli kurssilta ei löydy vastausta juuri sinun kysymykseen, se täydennetään kurssin sisältöön!

Pentukurssi verkossa

Johdanto ja esittely