Toukokuun ale! Kaikki kurssit -20% koodilla alekoodi - hyödynnä tarjous!

Arkitottelevaisuuskurssi alkaen 9.4.

Tämä arkitottelevaisuuskurssi keskittyy koira-arkea helpottaviin perusasioihin: kontakti, hihnalenkkeily, oma paikka, odottaminen ja vieraiden tervehtiminen.

Kurssi toteutetaan zoomissa, joten siinä yhdistyy perinteisen koirakurssin ja verkkokurssin parhaat puolet; saat yksilöllistä ohjausta, sinulla on mahdollisuus kysyä apua kiireettömässä ilmapiirissä, muiden koirien kohtaamista tai omasi haukumista ei tarvitse stressata, eikä aikaa kulu treenihallille siirtymiseen, vaan voit olla mukavasti kotona. Tämä treenimuoto sopii myös reaktiivisille ja pelokkaille koirille.

Arkitottelevaisuuskurssi koostuu neljästä koulutuspäivästä. Jokaisella kerralla on treeniä taustoittava teoriaosuus, käytännön ohjatut harjoitukset sekä aikaa kysymyksille. Kurssikerroista jää käyttöön tallenteet, joihin voit palata uudelleen silloin kun haluat.

Koulutuskerrat pidetään zoomin välityksellä tiistaisin 9.4., 23.4., 7.5. ja 21.5. klo 17.30-18.30.

Mitä kurssilla harjoitellaan?

Kurssilla harjoitellaan jokaiselle koiralle oleellisia asioita, jotka auttavat sujuvan arjen rakentamisessa.

• Kun koirasi oppii katsekontaktilla pyytämään lupaa, esimerkiksi huomiohakuinen haukku sekä hihnassa intoilu vähentyvät usein merkittävästi.
  • Hihnalenkkeilyssä tarpeellisia tukitaitoja ovat esimerkiksi hihnalla ohjaaminen tai valjaista kiinni pitäminen. Nämä helpottavat ulkoilua, kun koiran ei tarvitse enää hermostua rajoittamiskokemuksesta vaan se oppii tekemään kanssasi yhteistyötä.
  • Oma paikka ja siinä odottaminen on loistava taito esimerkiksi kun vieraita tulee kotiin, uloslähtötilanteiden sähläämistä vähentämään tai kun itse haluat syödä ruokasi rauhassa ilman koiraa kerjäämässä vieressä.
  • Vieraiden tervehtimisen harjoittelu on hyvä aloittaa ihan tuttujen kesken – koiralle voi opettaa tietyn kaavan kohtaamistilanteisiin, ja monesti tämä rauhoittaa eteistilanteita merkittävästi.

Kenelle kurssi sopii?

Arkitottelevaisuuskurssi sopii kaikenikäisille ja kaikenrotuisille koirille, kun haluat harjoitella asiantuntevassa ohjauksessa omassa kodissasi ilman häiriöitä. Ei pohjataitovaatimuksia! Zoom-treenit sopivat myös haukkuherkille ja toisia koiria jännittäville.

Mitä kurssilla opitaan?

Kurssin aiheet:

• ti 9.4. Katsekontakti ja kontaktilla pääsee -konsepti
  • ti 23.4. Hihnalenkkeilyä helpottavia tukitreenejä
  • ti 7.5. Oma paikka ja odottaminen
  • ti 21.5. Vieraiden tervehtiminen

Harjoitukset pidetään zoomin välityksellä tiistaisin klo 17.30.

Kurssin kouluttaja

Kurssin kouluttaja on eläinten käyttäytymistieteen maisteri ja ongelmakoirankouluttaja Jaana Pohjola. Hänellä on yli 14 vuoden käytännönkokemus monenlaisista koiraperheiden haasteista. Jaanalla on vahva koiralähtöinen, mutta myös omistajan voimavaroista huolehtiva lähestymistapa. Jaana on saanut asiakkailtaan paljon kiitosta koiramaailman epärealististen odotusten purkamisesta ja syyllistämättömyydestä.

Käytännönasioita kurssista

Ostettuasi kurssin se näkyy sivustolla valikossa “kurssini”. Kun kirjaudut sisään ja selaat kurssia alas, näet kohdan “kurssin sisältö”, jota klikkaamalla pääset näkemään zoom-kutsun ja myöhemmin kurssin tallenteet. Kurssin tallenteet jäävät pysyvästi käyttöösi.

Arkitottelevaisuuskurssi alkaen 9.4.

Zoom-tapaamiset ja tallenteet