Harrastuskoiran tukitaidot, tauot ja siirtymät – luentotallenne

Harrastavan koiran pitäisi osata odottaa vuoroaan, hengailla ja kulkea harrastuspaikoissa mukana. Usein näissä tilanteissa koira jää tyhjän päälle ja esimerkiksi tauolla oleminen voi olla koiralle todella haastavaa – voi olla että koira ei osaa ollenkaan rauhoittua ja haukkuu häkissä ja tuhlaa näin turhaan energiaansa ja kerää kierroksia. Opettamalla koiralle yksinkertaisia tukitaitoja ja erilaisia taukoja voi harrastaminen muuttua kertaheitolla mielekkäämmäksi. Luennolla käsitellään monipuolisesti erilaisia käytännön tilanteita ja ratkaisuja niihin.

Mikäli pähkäilet, miksi koirasi ei viihdy taukomatolla tai miten sen saisi rauhallisesti tuotua autosta halliin, tämä luento on sinulle!

Mihin ongelmiin luennolta saa apua?

Luennolta saa apua koiran kanssa harrastamiseen kehän ulkopuolisten taitojen osalta. Luennolla käydään läpi harjoittelun tauottamista, mikä monelle koiralle mutta erityisesti reaktiiviselle koiralle usein haastavaa. Lisäksi käsitellään erilaisia tukitaitoja, joista on koiralle hyötyä, vaikka ne eivät ratkaise itse ongelmaa, vaan auttavat ratkaisussa.

Kenelle luento sopii?

Luento soveltuu kaikille koiraharrastajille! Erityistä hyötyä siitä on reaktiivisten koirien omistajille, joilla on hallussa perustiedot koiran kouluttamisesta. Luento sopii kaikenikäisten koirien omistajille koiran rodusta tai harrastettavasta lajista riippumatta.

Mitä luennolla opitaan?

Luennolla käsitellään reaktiivisen koiran kouluttamista erilaisiin tilanteisiin ja reaktiivisen koiran kanssa toimimista harjoittelutilanteessa ylipäänsä. Koiralle tärkeää on oppia erilaisa konsepteja, eli miten erilaisissa, yllättävissäkin tilanteissa toimitaan. Mikäli tauot, odottelu tai muut tilanteet ovat teille haastavia, tämä luento kannattaa kuunnella.

Luennoitsija

Luennoitsija on eläinten käyttäytymisneuvoja Jaana Pohjola (MSc, BSc), jolla on vankka kokemus monenlaisten koiraongelmien liittyvien ongelmien ratkomisesta.

Käytännön toteutus

Luentotallenne on katsottavissa heti oston jälkeen. Luento pysyy käytössäsi pysyvästi, joten voit kuunnella sen useita kertoja halutessasi.

Harrastuskoiran tukitaidot, tauot ja siirtymät – luentotallenne