Hihnakäytös – kotitreeniryhmä (syksy 2023)

Syvennä ymmärrystäsi koiran hihnakäyttäytymisestä ja treenaa kouluttajan suorassa avustuksessa! Tässä kotitreeniryhmässä opit helpottavia harjoitteita hihnassa vetämiseen ja remmirähjäykseen kätevästi ja turvallisesti kotiolosuhteissa, mikä sopii reaktiivisille ja aroille koirille sekä pennuille parhaiten.

Kahdeksan treenikerran lisäksi saat käyttöösi myös viisi hihnakäytökseen kuuluvaa luentotallennetta, jotka voit kuunnella omaan tahtiisi. Treenit järjestetään zoomilla kahden viikon välein aina tiistaisin klo 17.30-18.30. Treeneissä eläinten käytösneuvoja Jaana Pohjola taustoittaa treenin ideaa, ohjeistaa, auttaa ja vastaa kysymyksiin!

Sopii hyvin jatkoksi Tyytyväinen lenkkikaveri -kurssin käyneille!

Kahdeksan treenikertaa klo 17.30-18.30

ti 5.9., ti 19.9., ti 3.10., ti 17.10., ti 31.10., ti 14.11., ti 28.11. ja ti 12.12.

Treeniryhmään voi tulla myös “perästä” mukaan!

Ei hätää, jos et pääse jollekin kurssikerralle. Saat jokaisesta kerrasta myös tarkat ohjevideot jälkikäteen – niiden avulla harjoittelua on helppo jatkaa itsenäisesti!

Mitä treeniryhmässä harjoitellaan?

Harjoiteltavia asioita ovat muun muassa:

• Koiran palkitseminen ja motivaatio lenkillä
  • Palkkiomerkkien rakentaminen
  • Kontaktilla pääsee -konsepti
  • Ratkaisuja vetämiseen
  • Ohi -vihjeen rakentaminen
  • Turhautumisen hallinta ja demonikohtaukset
  • Pelkojen lievittäminen lenkillä

Kenelle kurssi sopii?

Treeniryhmä on suunniteltu avuksi koirille, jotka vetävät ja tempoilevat hihnassa, haukkuvat vastaantulijoille ja rähisevät remmissä. Kotioloissa suoritettava kurssi sopii erityisen hyvin reaktiivisille ja pelkääville koirille, joita vieraat treenitilat ja muiden koirien tai ihmisten läsnäolo saattaa helposti häiritä. Treeniryhmä sopii myös pennuille sekä aremmille koirille, jotka harjoittelevat hihnalenkkeilyä. Ryhmä sopii erityisesti sellaisille omistajille, joilla on halu opettaa koiralle asioita koiran ehdoilla ja koiraa kuunnellen.

Jos olet käynyt Tyytyväinen lenkkikaveri -hihnakurssin, pääset tässä treeniryhmässä laajentamaan osaamistasi ja jatkamaan harjoittelua yhdessä livenä kouluttajan kanssa.

Miksi kannattaa treenata kotona?

Remmirähjäävää tai pelokasta koiraa ei kannata viedä liian vaikeisiin tilanteisiin ennen kuin se tietää mitä ollaan tekemässä, muuten voi olla hankalampi päästä eteenpäin.

Kotona harjoittelun hyviä puolia:

• turvalliset ja hallitut olosuhteet
  • ei vieraita koiria, ihmisiä tai tiloja häiritsemässä
  • ei tarvitse potea painetta, jos koira ääntelee (toki Jaanan kurssilla ei muutenkaan tarvitsisi 🙂)
  • aikaa eikä rahaa kulu treenipaikalle siirtymiseen
  • koira voi aloittaa treenit levänneenä ilman mahdollisesti stressaavaa treenipaikalle matkustamista
  • helppo pitää taukoja

Kouluttaja

Treeniryhmän vetäjänä toimii eläinten käytösneuvoja, kouluttaja ja Kysytään koiralta®️-metodin kehittäjä Jaana Pohjola (MSc, BSc, AmO). Jaana on opettanut liki 13 vuoden ajan hihnakäyttäytymistä ja keskittynyt erityisesti haastaviin remmirähjääjiin.

Asiakkaat pitävät erityisesti Jaanan syyllistämättömästä lähestymistavastaan ja luovista ideoistaan myös ns. pattitilanteissa.

Käytännönasioita

Kahdeksan treenikertaa tiistaisin klo 17.30-18.30

• ti 5.9.
  • ti 19.9.
  • ti 3.10.
  • ti 17.10.
  • ti 31.10.
  • ti 14.11.
  • ti 28.11.
  • ti 12.12.

Kurssille voi osallistua, vaikkei pääsisi jollekin kerralle mukaan.

Saat jokaisesta kurssikerrasta tarkat ohjevideot tallenteina jälkikäteen! Voit jatkaa tallenteiden avulla treenaamista myös itsenäisesti. Ohjevideot löytyvät sivustolta kurssini-kohdasta ja ne jäävät pysyvästi käyttöösi.

Treenit järjestetään etänä zoomilla. Saat treeneistä lisäksi videotallenteet. Kunkin treenikerran aluksi näytetään videolta kyseisen kerran harjoitteet ja selostetaan ne auki. Voit halutessasi harjoitella oman koiran kanssa video päällä tai itsenäisesti ilman videointia – miten vain haluat. Treenien aikana on mahdollista kysyä neuvoa.

Hihnakäytös – kotitreeniryhmä (syksy 2023)

saksanpaimenkoira kävelee nätisti tien viertä hihna löysällä

Kurssin treenikerrat