Kohti näyttelyitä – käsittelytreenit näyttelykoirille alkaen 9.4.

Näyttelykurssi, joka keskittyy mukaviin käsittelytilanteisiin!

Tällä kurssilla rakennetaan koiralle positiivinen mielikuva ja varmuus tuomarin käsittelyä ja hampaiden katsomista kohtaan. Kurssilla ei vain tehdä käsittelyä, vaan se opetetaan koiralle alusta asti rakentavalla tavalla, jotta taidot kantavat vaikeammassakin tilanteessa eli varsinaisissa näyttelyissä.

Tältä kurssilta saat yksilöllistä ohjausta juuri sinun koirallesi. Lisäksi sinulla on mahdollisuus kysyä kiireettömässä ilmapiirissä apua kouluttajalta – näin saat kurssista parhaan hyödyn irti.

Kyseessä on neljän kerran kurssi. Jokaisella kurssikerralla on lyhyt teoriaosuus, käytännön ohjatut harjoitukset sekä aikaa kysyä ja saada yksilöllisiä vinkkejä kouluttajalta. Kurssikerroista jää käyttöön tallenteet, joihin voit palata uudelleen silloin, kun haluat.

Kurssin vetää eläinten käytösneuvoja ja ongelmakoirakouluttaja Jaana Pohjola.

Kurssin aiheet:

• ti 9.4. Käsittelyn pohjataidot – palkkaus ja kättä kohti
  • ti 23.4. Koiran kehon käsittely temppuna ja tarpeelliset aputaidot
  • ti 7.5. Hampaiden katsominen temppuna
  • ti 21.5. Hampaiden katsominen rutiiniksi

Kurssikerrat pidetään videokoulutuksena zoomin välityksellä tiistaisin klo 19-20.

Mihin ongelmiin kurssista saa apua?

Kurssilla opitaan opettamaan tuomarin kopelointi ja hampaiden katsominen koiralle mielekkääksi asiaksi. Tällä tavalla koiralle voi palauttaa luottamuksen näyttelytilanteeseen, kun sen rakentaa kokonaan uudelleen ja vie vihjeiden taakse. Jos koirasi on kokematon käsittelyn suhteen tai jos sillä on huonoja kokemuksia vieraan ihmisen käsittelystä, tältä kurssilta saat vinkit siihen, miten lisätä koiran turvaa ja tuoda uudelleen varmuutta käsittelytilanteisiin.

Kenelle kurssi sopii?

Kurssi sopii kaikenikäisille ja kaikenrotuisille koirille. Erityisen hyvin kurssi soveltuu koirille, joille on syntynyt ikävä kokemus käsittelytilanteesta, mnutta yhtä lailla kurssin annista hyötyvät kokemattomien koirien omistajat sekä ns. yli-innokkaan koiran omistaja. Ei pohjataitovaatimuksia!

Mitä kurssilla opitaan?

Kurssin aiheet:

• 9.4. Käsittelyn pohjataidot – palkkaus ja kättä kohti
  • 23.4. Koiran kehon käsittely temppuna ja tarpeelliset aputaidot
  • 7.5. Hampaiden katsominen temppuna
  • 21.5. Hampaiden katsominen rutiiniksi

Kurssin kouluttaja

Kurssin kouluttaja on Jaana Pohjola, jolla on vahva kokemus koiraongelmien rauhanomaisista ratkaisukeinoista jo vuodesta 2010 asti. Jaana on Kysytään koiralta -menetelmän kehittäjä ja omaehtoisen käsittelyn asiantuntija.

Käytännönasioita kurssista

Kurssin oston jälkeen näet zoom-kutsun sivuston valikossa “kurssini”. Kun kirjaudut sisään ja selaat kurssia alaspäin, näet kohdan “kurssin sisältö”, josta klikkaamalla aukeaa zoom-kutsu ja samaan paikkaan tulevat myös kurssin tallenteet kurssikertojen jälkeen.

Kohti näyttelyitä – käsittelytreenit näyttelykoirille alkaen 9.4.

Kutsu zoom-tapaamisiin ja tallenteet