Koira vaanii, jahtaa ja tuijottaa – luentotallenne

Onko sinulla paimenkoira, joka vaanii ja tuijottaa kaikkea mitä ympäristössä näkyy? Kyttäileekö koirasi autoja, mopoja ja polkupyöriä ja mahdollisesti hyökkii niitä kohti? Tuijottaminen ja hyökkiminen ovat tyypillisiä haasteita perinteisen remmirähjäämisen ohella. Koirat ovat erilaisia, ja osalle koirista on tyypillistä käyttää tuijotusta enemmän kuin toisille.

Mistä tuijottelussa ja vaanimisessa on kyse, mikä koiraa motivoi tähän käytökseen ja miten siihen kannattaa suhtautua? Kuuntele eläinten käytösneuvojan luento aiheesta!

Mihin ongelmiin luennolta saa apua?

Luennolta saa apua tuijottelevan/vaanivan koiran ymmärtämiseen ja käyttäytymisen taustoihin. Luennolla käsitellään erilaisia motiiveja tuijottamisen taustalla. Syiden ymmärryksen kautta voit paremmin ja tehokkaammin puuttua käyttäytymiseen!

Kenelle luento sopii?

Luento soveltuu kaikille koiranomistajille, jotka haluavat ymmärtää koiran käyttäytymistä syvällisemmin. Luento on tarkoitettu tuijottelemisesta nauttivien koirien omistajille koiran rotuun ja ikään katsomatta, ja luento sopii myös ennaltaehkäiseväksi tietopaketiksi nuoren koiran tai koiranpennun omistajalle. Erityisen hyvin luento sopii paimenkoirien omistajille.

Mitä luennolla opitaan?

Luennolla käydään läpi, miksi koira tuijottaa, vaanii, hyökkäilee ja jahtaa ja mahdollisesti myös rähjää liikkuvia kohteita. Käydään läpi, mitkä tekijät vaikuttavat mahdollisesti taustalla ja miten tilanteita varten voi koiraa kouluttaa.

Luennoitsija

Luennoitsija on eläinten käyttäytymistieteiden maisteri Jaana Pohjola. Jaanalla on ainutlaatuinen koulutustausta ja lisäksi pitkä käytännönkokemus monenlaisten koiraongelmien ratkomisesta sekä koirankouluttajien kouluttamisesta.

Käytännön toteutus

Luento pysyy käytössäsi pysyvästi, joten voit kuunnella sen useita kertoja halutessasi. Luentotallenne on katsottavissa heti oston jälkeen.

Koira vaanii, jahtaa ja tuijottaa – luentotallenne