Koiran valjaiden pukeminen mielekkääksi – luentotallenne

Valjaiden pukeminen on yllättävän yleinen ongelma – koira saattaa poistua takavasemmalle, kun valjaat otetaan esiin. Jotkut koirat voivat murista valjaita laitettaessa. Tämä voi tuntua hämmentävältä, kun ihmisen tarkoitus on kuitenkin hyvä.

Tällä kurssilla peneudutaan erilaisiin syihin, miksi koira voi inhota valjaita. Syitä ymmärtämällä valjaiden pukeminen on mahdollista rakentaa miellyttävämmäksi!

Mihin ongelmiin luennosta saa apua?

Luennolla käydään läpi, millä tavalla valjaita tai niiden pukemista vastustavan koiran kanssa voi päästä alkuun harjoittelussa, jotta valjaat saataisiin puettua yhteisymmärryksessä ja mielekkäällä tavalla.

Kenelle luento sopii?

Luento sopii kaikille koiranomistajille, joita koiran hyvinvointi kiinnostaa, ja jotka haluavat harjoitella valjaiden pukemista koiran kanssa ja koiran ehdoilla omaehtoisuutta kunnioittaen. Luento sopii koiranpentujen omistajille, rescuekoirien omistajille ja pelokkaiden koirien omistajille.

Mitä luennolla opitaan?

Luennolla käydään läpi mahdollisia syitä siihen, miksi koira vastustaa valjaiden pukemista. Lisäksi esitellään harjoittelun periaatteita ja harjoituksia, joilla valjaiden pukemisesta voi tehdä jälleen mielekästä.

Luennoitsija

Luennoitsija on Jaana Pohjola, eläinten käytösneuvoja (MSc) ja ongelmakoirankouluttaja. Jaana on auttanut monenlaisten koiraongelmien ratkomisessa jo vuodesta 2010 lähtien ja hänellä on yliopistotutkinto eläinten käyttäytymistieteistä. Jaana on selkeä, käytännönläheinen ja syyllistämätön.

Käytännön toteutus

Kun ostat luentotallenteen, pääset katsomaan sen eläinkoulutus.fi-sivustolta ostohetkellä luomillasi tunnuksilla. Luento pysyy käytössäsi pysyvästi, joten voit kuunnella sen useita kertoja halutessasi. Luentotallenne on katsottavissa heti oston jälkeen.

Koiran valjaiden pukeminen mielekkääksi – luentotallenne