Toukokuun ale! Kaikki kurssit -10% koodilla KEVAT10 - hyödynnä tarjous!

Harrastuskoiran käsittely ja luoksepäästävyys – luentotallenne ja etätapaamiset alkaen 29.11.

Onko sinulla reaktiivinen tai pelokas harrastuskoira, jonka mielenmaisemaa haluaisit ymmärtää paremmin?

Moni koira suhtautuu vieraisiin ihmisiin varauksella, jolloin se voi luoksepäästävyystilanteissa murista tai väistää tuomaria. Harrastavalle koiralle voi ja kannattaa opettaa luoksepäästävyyttä, käsittelyä ja hoitotoimia omaehtoisesti, eli hauskana temppuna. Väkisin syöttäminen ja kiinnipito harvoin tuottavat toivottuja tuloksia, ja koiran reaktio voi ajan mittaan pahentua, jos tilannetta ei pureta.

Koulutuksen teemat:

• luoksepäästävyys
  • käsittely
  • omaehtoiset hoitotoimenpiteet
  • vieraiden ihmisten (esim. tuomarin) kohtaamiseen
  • luottamussuhde ja koiran elämänlaatu
  • mittaaminen, juoksutarkastus, sirun lukeminen, hampaiden näyttäminen ja muut koiraharrastuksissa tarvittavat käytännön tilanteet

Koulutuspaketti sisältää:

1. Harrastuskoiran luoksepäästävyys ja käsittely -luentotallenne (kesto 3h)
  2. Kolme zoom-ryhmätapaamista kouluttajan kanssa (kesto noin 1h x 3).
  3. Mahdollisuus kysyä kouluttajalta yksilöllisiä neuvoja juuri sinun koirallesi.
  4. Tallenteet tapaamisista.

Hyödyllinen aroille ja reaktiivisille koirille, jotka harrastavat esim. agilityä, tokoa, rally-tokoa, koiranäyttelyitä! Sopii tiedostaville koiranomistajille, jotka kaipaavat syyllistämisen sijaan enemmän tietoa ja rakentavia ratkaisuja!

Mihin ongelmiin kurssista saa apua?

Luennosta saa kattavat tiedot koiran omaehtoisen käsittelyn rakentamiseen kotona ja varsinkin suhteessa koiraharrastuslajien luoksepäästävyys-osioon. Saat vinkit luoksepäästävyyden rakentamiseen reaktiivisen ja mahdollisesti ihmisiä kohtaan varauksellisen koiran kanssa.

Käytännön tapaamisissa pääset kyselemään ja treenaamaan ohjatusti, jolloin sinun on helpompi viedä harjoitukset myös oikeisiin tilanteisiin.

Kenelle kurssi sopii?

Kurssi sopii erityisen hyvin sellaisille koiranomistajille, joita kiinnostaa koiran lajityypillinen käyttäytyminen, elämänlaadun parantaminen ja kokonaisvaltainen ongelmanratkaisu. Luento soveltuu erityisesti reaktiivisten harrastuskoirien omistajille rodusta ja harrastettavasta lajista riippumatta. Voit osallistua kurssille mistä päin Suomea tahansa!

Mitä kurssilla opitaan?

Luennolla käsitellään omaehtoista käsittelyä eli arkisia hoitotoimia ja varsinkin koiraharrastuslajeissa tarpeellista vieraan ihmisen koskettamista ja käsittelyä. Luoksepäästävyysharjoitteluun saa luennolta selkeät ja konkreettisest ohjeet. Zoom-tapaamisissa käydään läpi kurssin sisältöä yhdessä ja harjoitellaan kädestä pitäen, jolloin sisältö avautuu konkreettisemmin.

Kouluttaja

Luennoitsija ja zoom-tapaamisten vetäjä on eläinten käyttäytymisneuvoja Jaana Pohjola (MSc, BSc), jolla on vankka kokemus monenlaisten koiraongelmien ja varsinkin reaktiivisuuteen liittyvien ongelmien ratkomisesta jo yli 13 vuoden ajalta.

Kurssi, johon sisältyy kolme zoom-tapaamista

Kurssi sisältää Harrastuskoiran luoksepäästävyys ja käsittely -luentotallenteen ja kolme zoom-tapaamista.

Saat luennon käyttöösi pysyvästi, joten voit kuunnella sen useita kertoja halutessasi. Luentotallenne on katsottavissa heti oston jälkeen.

Zoom-tapaamisissa käydään läpi harjoittelun periaatteita, sinulla on mahdollisuus kysyä ja lisäksi treenataan yhdessä käsittelyä ja luoksepäästävyyttä varten.

Zoom-tapaamiset järjestetään klo 19-20

• ke 29.11
  • ke 13.12.
  • ke 27.12.

Zoom-tapaamisista tulee tallenteet, joihin voit palata jälkikäteen.