Reaktiivinen harrastuskoira – tunnetilat ja aito motivaatio – luentotallenne

Onko sinulla reaktiivinen harrastuskoira, jonka mielenmaisemaa haluaisit ymmärtää paremmin? Reaktiivisen koiran kanssa harrastaminen pohjautuu perustan päälle ja perusta syntyy koiran hyvästä arjesta. Koiran tunnetilojen ja motivaation ymmärtäminen on ensisijaisen tärkeää reaktiivisen koiran kouluttamisessa.

Reaktiivisuus on uhkaan vastaamista, jonka taustalla on tunnereaktio. Tunteita on tärkeää ymmärtää sekä reaktiivisen että muulla tavalla kiihtyvän koiran kanssa harrastaessa, koska ihminen voi omalla toiminnallaan aiheuttaa koiralle konflikteja, jotka nostattavat koiran kierroksia entisestään. Usein koiran kiihtymistä yritetään hillitä itsehillintää kasvattamalla, mikä voi olla jopa haitallista. Luennolla perehdytään koiran tunnetiloihin, koiran itsehillinnän kehittämiseen sekä koiran motivaation ymmärtämiseen konkreettisten esimerkkien kautta.

Mihin ongelmiin luennosta saa apua?

Luennosta saa kattavat tiedot koiran tunnetilojen, itsehillinnän ja aidon motivaation ymmärrykseen. Kun tietää, mitkä tunnetilat milläkin tavalla ilmenevät, saa huomattavasti paremmat työkalut koiran kouluttamiseen.

Kenelle luento sopii?

Luento sopii erityisen hyvin sellaisille koiranomistajille, joilla on jo osaamista koiran käyttäytymisestä ja kouluttamisesta. Luento soveltuu erityisesti reaktiivisten harrastuskoirien omistajille rodusta ja harrastettavasta lajista riippumatta.

Mitä luennolla opitaan?

Luennolla käydään läpi erityisesti reaktiivisen koiran näkökulmasta, mitä koiran eri tunnetilat ovat ja miten niihin voi vaikuttaa. Lisäksi käydään läpi tyypillisiä konfliktitilanteita sekä koiran motivaatioon ja itsehillintään vaikuttavia tekijöitä.

Luennoitsija

Luennoitsija on eläinten käyttäytymisneuvoja Jaana Pohjola (MSc, BSc), jolla on pitkä kokemus monenlaisten koiraongelmien ja varsinkin reaktiivisuuteen liittyvien ongelmien ratkomisesta.

Käytännön toteutus

Luento pysyy käytössäsi pysyvästi, joten voit kuunnella sen useita kertoja halutessasi. Luentotallenne on katsottavissa heti oston jälkeen.

Reaktiivinen harrastuskoira – tunnetilat ja aito motivaatio – luentotallenne