Reaktiivisuuden erityisopinnot (3 op) koirankouluttajille alkaen 17.5.2024

Alkaa toukokuussa 2024!

Tämä koirankouluttajille suunnattu täydennyskoulutus tarjoaa ajantasaista tietoa, tuoretta näkökulmaa sekä käytännön työkaluja reaktiivisten koirien kanssa työskentelyyn! Koulutuksen avulla opit järjestämään reaktiivisille koirille kohdennettuja kursseja perustaitoihin tai eri koiraharrastuslajeihin liittyen – riippuen omasta taustaosaamisestasi.

Reaktiivisten koirien määrä kasvaa, joten niihin kannattaa panostaa! Monet koirakurssit, koirakoulujen tilat ja käytännöt on suunniteltu kuitenkin vain ns. helppoja koiria silmälläpitäen. Reaktiivisia koiria putoaa paljon pois kursseilta, koska koira ei sopeudu treenaamaan ryhmässä. Reaktiivisten koirien ohjaajia ei myöskään osata auttaa oikealla tavalla, eikä kurssilla ole aikaa tai mahdollisuuksia keskittyä erityisesti yhden koirakon ohjaamiseen.

Reaktiivisten koirien omistajien paremmalla huomioimisella saat monipuolistettua palvelutarjontaasi, nostettua nykyisten asiakkaittesi tyytyväisyyttä ja laajennettua asiakaskuntaasi kokonaan uusien koiranomistajien pariin!

Tämä koulutus soveltuu yksityisissä koirakouluissa työskenteleville kouluttajille sekä erilaisten koirayhdistysten kouluttajille asuinpaikasta riippumatta – koulutus toteutetaan kokonaan verkossa. Kurssin laajuus on kolme opintopistettä, eli sisältö vastaa yhteensä 81 tunnin työmäärää. Yksi opintopiste muodostuu koulutuspäivistä, eli luennoista ja kysy & vastaa -tilaisuuksista. Yksi opintopiste muodostuu opiskelijan käytännön harjoittelutyöstä, eli kouluttamisesta. Yksi opintopiste muodostuu opinnäytetyön tekemisestä.

Koulutuksen käytyäsi saat Reaktiivis-ystävällinen koirankouluttaja -sertifikaatin, joka on selkeä etu sinulle itsellesi kouluttajana ja myyntivaltti asiakkaiden silmissä!

Kenelle?

Koulutus on suunnattu koirankouluttajille, joilla on jo hieman työkokemusta ja alan perusteet, kuten eläintenkouluttajan ammattitutkinto tai vastaava osaaminen hallussa. Koulutus sopii myös lajikouluttajille, jotka haluavat palvella entistä paremmin myös reaktiivisia harrastuskoiria. Lisäksi koulutus sopii pentukurssien kouluttajille sekä arkitaitojen kouluttajille, jotka järjestävät ns. ryhmäkoulutuksia, joissa koiria on paikalla useampi kerrallaan. Koulutus sopveltuu myös yksityiskoulutuksia järjestäville kouluttajille, jotka ohjaavat asiakkaita kotikäynneillä tai muuten yksittäin.

Koulutus toteutetaan verkossa, joten asuinpaikallasi ei ole merkitystä, voit osallistua mistäpäin Suomea tahansa.

Mitä koulutus sisältää?

Koulutus on suunniteltu siten, että kouluttaja oppii huomioimaan omassa koulutustoiminnassaan reaktiiviset koirat ja niiden ohjaajat entistä paremmin. Koulutuksessa käydään läpi käytännön esimerkkejä siitä, miten reaktiivisia koiria voi koirakouluympäristössä käsitellä yhä paremmin, miten niiden kanssa päästään nopeasti ja tehokkaasti tuloksiin, ja miten koirat saadaan edistymään niin, että ne voivat treenata myös ryhmissä.

Koulutus sisältää 5 neljän ja puolen tunnin koulutuspäivää verkossa ja 4 kysy & vastaa -tilaisuutta. Koulutuspäivistä tulee lisäksi tallenteet. Kurssin materiaali on käytössäsi puolen vuoden ajan. Kurssin laajuus on 3 opintopistettä, eli sisältö vastaa yhteensä 81 tunnin työmäärää.

• 1 op: koulutuspäivät eli luennot ja kysy & vastaa -tilaisuudet
  • 1 op: käytännön harjoittelutyö eli kouluttaminen
  • 1 op: opinnäytetyön tekeminen

Koulutuspäivät:

• pe 17.5. 10-14.30
  • la 18.5. 9-9.45 kysy vastaa ja 10-14.30 luennot
  • pe 14.6. 9-9.45 kysy vastaa ja 10-14.30 luennot
  • pe 9.8. ja la 10.8. 9-9.45 kysy vastaa ja 10-14.30 luennot

Koulutus sisältää noin 27 tuntia eli yhden opintopisteen verran käytännön koulutusta, jossa opiskelijan tulee käytännössä testata ja kokeilla kurssin oppeja käytännössä. Käytännön harjoittelujakson voi tehdä omassa kouluttajan työssä, eli välttämättä ei tarvitse erikseen hakea ns. projektikoirakoita. Käytännön osaaminen reaktiivisten koirien kanssa osoitetaan opinnäytetyössä.

Opinnäytetyö on vapaamuotoinen tehtävä, jonka tulee osoittaa että sinulla on sekä teoreettista osaamista että käytännön työkaluja reaktiivisten koirien kanssa toimimiseen. Opinnäytetyön voit toteuttaa kirjallisena, videona, äänitallenteena tai muussa muodossa. Opinnäytetyön laajuus on yksi opintopiste, eli sen tekemiseen tulee varata noin 27 tuntia. Opinnäytetyön palautus (sekä mahdollinen täydentäminen) ja hyväksyntä on ehtona sertifikaatin saamiselle.

Kurssin kouluttaja

Kouluttajana toimii eläinten käytösneuvoja, kouluttaja ja Kysytään koiralta®️-metodin kehittäjä Jaana Pohjola (MSc, BSc, AmO). Jaana on opettanut 13 vuoden ajan hihnakäyttäytymistä ja keskittynyt erityisesti reaktiivisiin koti- ja harrastuskoiriin. Asiakkaat pitävät erityisesti Jaanan syyllistämättömästä lähestymistavastaan ja luovista ideoistaan myös ns. pattitilanteissa. Jaana on viime vuosien aikana kouluttanut erityisesti reaktiivisia koiria sekä verkossa että livenä.

Käytännönasioita

Koulutuspäivät järjestetään zoomin kautta. Mikäli et pääse livenä paikalle, voit katsoa luennot tallenteina ja opiskella itsenäisesti.

Koulutuksen hinta on 649 € / sisältää alv 24 %. Ota sähköpostilla yhteyttä mikäli haluat maksaa laskulla. Maksu onnistuu myös erissä!

Koirakouluyrittäjä! Mikäli haluat koirakoulunne oveen ja nettisivuille Reaktiivis-ystävällinen koirakoulu -sertifikaattitarran, kaikkien kouluttajienne täytyy käydä tämä koulutuskurssi. Jos teiltä ilmoittautuu neljä kouluttajaa, saatte yhden paikan kaupan päälle! Mikäli teiltä osallistuu vain osa kouluttajista, voitte käyttää kyseisten kouluttajien kurssien kohdalla reaktiivis-ystävällistää merkintää. Koulutuksen sertifikaatti on henkilökohtainen, mutta jos kaikki yrityksenne kouluttajat käyvät koulutuksen, saatte yrityskohtaisen tarran oveen ja nettisivuille/mainontaan käytettäväksi!

Reaktiivisuuden erityisopinnot (3 op) koirankouluttajille alkaen 17.5.2024