Reaktiivisten koirien kurssi videoyhteydellä alkaen 13.6.

Onko sinulla reaktiivinen koira, jota haluaisit ymmärtää paremmin ja auttaa? Haluatko selkeät, perustellut ja tuhansilla koirilla testatut ohjeet avuksesi heti, jotta voit välttää tyypillisimmät virheet koirasi kanssa? Sinun ei tarvitse enää etsiä uusia ja uusia kokeiluja koirallesi, vaan voit saada häiritsevän käytöksen hallintaan asiantuntijan avulla.

Haluatko kuulla vertaisten kokemuksia ja kysymyksiä ja saada tukea omaan tilanteeseesi? Haluatko kouluttajan avuksesi kolmeksi kuukaudeksi, jolta voit kysyä juuri teidän tilanteestanne ja saada täsmävinkkejä arkeen?

Onko sinulla joitakin näistä haasteista koirasi kanssa:

• Remmirähinää lenkillä tai voimakkaita reaktioita muihin koiriin harrastuksissa?
  • Voimakkaita reaktioita tuttuja tai vieraita ihmisiä kohtaan kotona tai muualla?
  • Autoihin, polkupyöriin ja muuhun liikenteeseen reagointia haukkumalla, tempoilemalla tai kiihtymällä?
  • Kotona vahtimista, hälyttämistä, vieraiden haukkumista?

Mikäli tunnistit oman koirasi näistä, tämä kurssi sopii teille. Reaktiivinen koira voi reagoida asioihin monesta syystä, ja tällä kurssilla mennään käyttäytymisen juurisyihin kiinni, eikä keskitytä oireiden peittämiseen. Kurssi soveltuu herkästi kiihtyville koirille, olipa kiihtymyksen taustalla turhautuminen tai epävarmuus.

Reaktiivisten koirien kurssi kokoontuu neljä kertaa videoyhteydellä, torstaisin klo 18-20 seuraavin aihein:

• 13.6. Reaktiivinen koira ja toisten koirien kohtaaminen – luento ja kysymyksiä & vastauksia
  • 27.6. Reaktiivinen koira ja ihmiset – luento ja kysymyksiä & vastauksia
  • 1.8. Reaktiivinen koira liikenteessä – luento ja kysymyksiä & vastauksia
  • 15.8. Reaktiivinen koira kotona arjessa  – luento ja kysymyksiä & vastauksia

Kullakin kerralla on oma teema, josta on alussa lyhyt alustus/luento. Lisäksi joka kerralla käsitellään kurssilaisten lähettämiä kysymyksiä ja saat kysymysten ja vastausten myötä konkreettisia treenivinkkejä, joita voit soveltaa omalle koirallesi. Kurssilla myös ohjataan treenit kädestä pitäen, jotta voit soveltaa harjoituksia käytännössä omaan arkeesi. Pääset kurssilaisena vaikuttamaan todella paljon kurssin sisältöön! Lisäksi kurssilaisille tehdään oma whatsapp-ryhmä, jotta kouluttajan tuki ja vertaistuki on käytettävissä myös koko kurssin ajan kesäkuun puolivälistä elokuun puoliväliin asti.

Ryhmässä huomaat, että muillakin on aivan samoja ongelmia kuin sinulla, eikä koiran reaktiivisuus ole mitenkään epätavallinen ilmiö. Saat kurssilta Jaana Pohjolan parhaat vinkit ja opit käyttöösi. Jaana on työskennellyt reaktiivisten koirien parissa vuodesta 2010 asti, hän on itse käytännössä testannut monia erilaisia koulutustapoja ja sivulle on valittu parhaat ja toimivimmat tälle kurssille.

Kaikki tapaamiset tallennetaan ja tallenteet jäävät käyttöösi ja pysyvät käytössä vuoden ajan.

Kenelle kurssi sopii?

Kurssi sopii kaikille, joilla on reaktiivinen tai herkästi turhautuva koira, jonka kouluttamiseen kaipaa lisää vinkkejä.

Kurssilla ei tarvita mitään pohjaosaamista ja toisaalta voit tulla kurssille, vaikka olisit harrastanut koirasi kanssa jo pitkään.

Käytännönasioita kurssista

• Kurssi sisältää neljä kahden tunnin ryhmätapaamista videoyhteydellä ja tallenteet näistä, jos et pääse paikalle
    • Luento/tietopaketti päivän teemasta, kysymyksiä ja vastauksia sekä konkreettiset treenivinkit
  • Kolmen kuukauden tuen whatsapp-ryhmässä, jossa voit keskustella ja kysyä neuvoja
  • Kurssin materiaali eli tallenteet jäävät käyttöösi vuodeksi

Reaktiivisten koirien kurssi videoyhteydellä alkaen 13.6.

koira haukkuu hihnassa

13.6. Reaktiivinen koira ja toisten koirien kohtaaminen

27.6. Reaktiivinen koira ja ihmisten kohtaaminen

1.8. Reaktiivinen koira liikenteessä

Bordercollie katsoo ikkunasta ja haukkuu.

15.8. Reaktiivinen koira arjessa ja kotona