Vieraiden tulo ja tervehtiminen – kotitreeniryhmä (syksy 2023)

Haukkuuko koirasi, kun vieraita tulee? Vai hyppiikö se päin? Haluaisitko hieman hillitympää vastaanottoa tuulikaappiin? Miten koiran saa ottamaan vieraat vastaan kivalla tavalla?

Kotitreeniryhmässä on kahdeksan treenikertaa kahden viikon välein tiistaisin klo 17-18.

ti 12.9., ti 26.9., ti 10.10., ti 24.10., ti 7.11., ti 21.11., ti 5.12. ja ti 19.12.

Treeniryhmään voi tulla myös perästä mukaan!

Ei hätää, jos et pääse jollekin kurssikerralle. Saat jokaisesta kerrasta myös tarkat ohjevideot jälkikäteen – niiden avulla harjoittelua on helppo jatkaa itsenäisesti!

Kullakin treenikerralla eläinten käytösneuvoja Jaana Pohjola taustoittaa ensin harjoitteiden ideaa, auttaa ja vastaa kysymyksiin! Treenien aiheet koskettavat jokaista koiranomistajaa ja harjoitukset ovat hyvin yksinkertaisia ja tehokkaita. Idea kotitreeniryhmässä on, että harjoitukset pystyy soveltamaan hyvin erilaisille koirille.

Harjoiteltavia asioita ovat muun muassa ovikelloon ja koputukseen suhtautuminen, odottaminen ja maltti, vieraiden kohtaaminen ja tervehtiminen konseptina, rauhoittuminen ja odottaminen.

Kenelle kurssi sopii?

Treeniryhmä on suunniteltu avuksi koirille, jotka ottavat vieraat vastaan haukkuen joko jännityksestä tai innokkuudesta. Kurssi sopii koirille, jotka ryntäävät tuulikaappiin ja eivät malta rauhoittua kun vieraita tulee. Kurssi sopii erityisen hyvin sellaisille koiranomistajille, jotka haluavat opettaa koirilleen arjen taitoja vankkojen perusteiden kautta ja koiraa kuunnellen.

Miksi kannattaa treenata kotona?

• Vieraiden tuloa ja tervehtimistä kannattaa harjoitella kotona, koska myös oikeat tilanteet tapahtuvat kotona.
  • Monelle koiralle vieraiden kohtaaminen on kotona haastavampaa kuin muualla, mutta kotona harjoituksia voi helpottaa ja muunnella niin, että ne onnistuvat aina.
  • Kotona saa harjoitella omaan tahtiin ilman häiriöitä.
  • Voit osallistua mistä päin Suomea tahansa!
  • Aikaa, rahaa eikä vaivaa kulu treenipaikalle siirtymiseen.

Kouluttaja

Treeniryhmän vetäjänä toimii eläinten käytösneuvoja, kouluttaja ja Kysytään koiralta®️-metodin kehittäjä Jaana Pohjola (MSc, BSc, AmO).

Asiakkaat pitävät erityisesti Jaanan syyllistämättömästä lähestymistavastaan ja luovista ideoistaan myös ns. pattitilanteissa.

Käytännönasioita kurssista

Treenit järjestetään etänä zoomilla. Saat treeneistä lisäksi videotallenteet. Kunkin treenikerran aluksi näytetään videolta kyseisen kerran harjoitteet ja selostetaan ne auki. Voit halutessasi harjoitella oman koiran kanssa video päällä tai itsenäisesti ilman videointia – miten vain haluat. Treenien aikana on mahdollista kysyä neuvoa.

Vieraiden tulo ja tervehtiminen – kotitreeniryhmä (syksy 2023)