Koiran kynsitrimmerin käyttöönotto -verkkokurssi

Onko koirallasi huonoja kokemuksia kynsien leikkaamisesta? Koira saattaa juosta karkuun, vastustella tai muuten pelätä kynsileikkureita. Stressaako koiran kynsisaksien käyttö sinua itseäsikin? Koiran kynsitrimmeri on loistava väline kynsien lyhentämiseen tällaisissa tilanteissa – kunhan aloitat sen käytön järkevästi askel kerrallaan! Kynsitrimmeri on helppokäyttöinen ja useimmat koirat hyväksyvät sen helposti pienen alkukoulutuksen jälkeen.

Kun vaihdat kynsitrimmeriin turvallisesti tämän kurssin ohjeilla, leikkaamisen aiheuttama stressi ja paine jää sinulta ja koriraltasi kokonaan pois ja kynnet voi lyhentää yhteisymmärryksessä.

Tämä on ensimmäinen koiran kynsitrimmerin opettamiseen keskittyvä verkkokurssi Suomessa!

Kynsitrimmerin hyödyt:

• Kynsitrimmeriä käytettäessä tassusta ei yleensä tarvitse pitää kiinni samalla tavalla kuin leikatessa.
  • Myöskään koiran kynsi ei väänny, kuten leikkureilla helposti käy.
  • Kynsitrimmerillä voi hioa kynnestä vähän kerrallaan ja näin minimoida mahdollisuuden osua kynnen ytimeen.
  • Jos kynsisaksien leikkausääni on yhdistynyt koiralle pelottavaksi, voit kynsitrimmerin kanssa aloittaa alusta ja totuttaa sen vähän kerrallaan pelkästään positiiviseksi.

Erittäin moni koira kokee kynsien leikkaamisen epämiellyttäväksi toimenpiteeksi ja se aiheuttaa vastustelua sekä turhia pelkotiloja. Kynsitrimmeri on  kivuton ja koiraystävällinen väline koiran kynsien lyhentämiseen. Kynsitrimmereitä on monenlaisia, ja kun laite on sopiva, sillä pystyy todella kätevästi lyhentämään koiran kynsiä.

Oletko jo itsekin ehdollistunut koiran kynsileikkureissa siihen, että kädet alkavat vapista ja ahdistaa? Haluatko päästä lopullisesti eroon kynsien leikkaamisesta? Kynsitrimmerikurssin harjoitteet voi aloittaa myös ilman itse laitetta!

Mihin ongelmiin kurssista saa apua?

Kurssista saa apua kynsitrimmerin käyttöönottoon ja alkuopetukseen. Jos olet hankkinut koiran kynsitrimmerin, mutta et tiedä miten sen kanssa pääsisi alkuun, tämä kurssi on sinulle. Tai jos haluat vaihtaa välinettä, eli koirasi inhoaa kynsileikkureita niin paljon, että kynsitrimmeri kuulostaa paremmalta vaihtoehdolta.

Kenelle kurssi sopii?

Kurssi sopii tilanteisiin, joissa koiran kynsien leikkaaminen on mahdotonta tai se joudutaan tekemään esimerkiksi rauhoituksessa tai usean ihmisen avustamana.

Tällä kurssilla asioita harjoitellaan vaihe kerrallaan. Harjoitukset ovat helppoja ja ne sopivat kaikenlaisille ja kaikenikäisille koirille – myös pelokkaille, turhautuville ja innokkaille.

Kurssille osallistumiseen ei tarvita mitään pohjataitoja tai erityisosaamista – ei ohjaajalta eikä koiralta. Riittää, että koiralle on olemassa jotain mielekästä palkkaa, eli esimerkiksi nameja.

Mitä kurssilla opitaan?

Tällä kurssilla käydään läpi kynsitrimmerin koiralähtöinen käyttöönotto ja harjoittelu alusta alkaen.

Vaihe kerrallaan rakennetaan erikseen:

• hioma-asento
  • kynsiin koskeminen
  • paikoillaan pysyminen
  • itse trimmeriin totuttelu ja sen käytön tekeminen mukavaksi.

Kurssin kouluttaja

Materiaalin on laatinut koiran käytösneuvoja ja -kouluttaja Jaana Pohjola (MSc, BSc, AmO), joka on auttanut tuhansia koiranomistaja erilaisissa käsittelyhaasteissa jo vuodesta 2010. Hänellä on omakohtainen pitkä kokemus kynsitrimmerin käytöstä koirien kanssa – hyvin tuloksin.

Käytännönasioita kurssista

Kurssi suoritetaan itsenäisesti, ja halutessasi saat kysyä kouluttajalta lisävinkkejä sähköpostitse tai kurssin Facebook-ryhmässä. Kurssin materiaali jää pysyvästi käyttöösi, joten voit palata siihen yhä uudelleen. Kurssin materiaali koostuu selkeistä videoista, jossa näytetään miten harjoitukset tehdään käytännössä.

Tarvitset harjoituksissa kynsitrimmerin, jonkinlaisen jakkaran, jumppatyynyn tai korokkeen sekä paljon erilaisia hyviä herkkuja koirallesi.

Koiran kynsitrimmerin käyttöönotto -verkkokurssi

Koiran kynsiä lyhennetään hiomakoneella.

Koiran asento ja kynsien hiominen käytännössä

Koiran kynsiä lyhennetään hiomakoneella.

Tassujen käyttö ja kynsitrimmerin ääneen tutustuminen