Kysytään koiralta®️ – koiran aito motivaatio ja palkitseminen

Opi edistyksellinen Kysytään koiralta®️ -metodi! Tällä kurssilla keskitytään pelkästään olennaiseen eli koiran palkitsemiseen – ja se viedäänkin aivan uudelle tasolle!

Palkkioiden etsimiseen, rakentamiseen, havainnointiin ja tuunaamiseen käytetään usein liian vähän aikaa ja vaivaa – kyseessä on kuitenkin yksi keskeisimmistä tekijöistä kouluttamisen näkökulmasta.

Koirasi on paras asiantuntija sen suhteen, mitä kaikkea palkkiona voi käyttää – ja miten. Omaa koiraa ei välttämättä tarvitse verrata muiden koiriin, vaan on mahdollista löytää juuri sille parhaimmat palkat ja juuri teille sopivimmat tyylit palkita.

Tervetuloa metodin kehittäjän oppiin luomaan paras pohja kouluttamiselle ja käyttäytymiseen vaikuttamiselle!

Mihin ongelmiin kurssista saa apua?

Kurssilta saa apua niin sanotusti vaikeasti motivoitaville koirille, jotka eivät taivu perinteisen namilla tai leikillä palkittavien koirien muottiin. Kun opit palkkaamaan koiraasi monipuolisesti ja parhaalla mahdollisella tavalla, pystyt vaikuttamaan siihen tehokkaasti myös kaikista haastavimmissa tilanteissa.

Kenelle kurssi sopii?

Koetko, että koirallesi on vaikea keksiä palkkioita? Eikö “perinteiset” palkat toimi, vaan haluaisit löytää kokonaan uusia tapoja palkita koiraasi? Vai onko ongelmana ehkä liika kiihtymys jostain tietystä palkkiosta? Haluaisitko löytää koirasi aidon motivaation joko kotona tai harrastuksessa? Haluaisitko oppia kysymään koiraltasi, mikä sitä motivoi ja kiinnostaa eniten?

Tämä kurssi sopii kaikille koiranomistajille ja heidän koirilleen – sekä kotikoirille että harrastuskoirille. Kurssilla etsitään juuri sinun koirallesi parhaat palkitsemistavat ja rakennetaan niistä toimivat ja käyttökelpoiset palkkiot. Samalla opit tuntemaan koirasi yksilönä astetta paremmin.

Kurssin harjoitukset pohjustetaan kattavasti ja käydään läpi yksityiskohtaisesti, joten et tarvitse mitään taustaosaamista osallistuaksesi kurssille.

Mitä kurssilla opitaan?

Opit kurssin aikana kokeilemaan erilaisia palkkioita, opit kysymään koiraltasi mikä missäkin tilanteessa on sen mielestä paras palkkio ja liittämään palkkioon sitä ennakoivan palkkiomerkin. Kurssin avulla opit näkemään palkkion mahdollisuuksia siellä, missä et aiemmin olisi osannut edes ajatella!

Kurssilla opetellaan myös palkitsemiseen liittyviä pohjataitoja, kuten luopumista ilman pettymystä ja malttiharjoittelua alustan avulla. Lisäksi käymme läpi rauhoittumisen harjoittelun ja perusteet niin kiinnostavien kuin jännittävien häiriöiden kanssa toimimisesta.

Kaikki kurssin harjoitteet voi tehdä joko harrastusympäristössä tai arjessa – harjoitukset ovat sovellettavissa sekä treenihalliin että keittiöön tai lenkille. Tämän kurssin jälkeen osaat palkita koiraasi monipuolisesti ja olette yhdessä oppineet tärkeitä taustavalmiuksia yhteistyöhönne.

Tässä kurssissa on neljä laajaa osiota, joita voit käydä läpi oman aikataulusi mukaan. Osiot koostuvat kattavasti ja kansantajuisesti kirjoitetuista tekstisisällöistä sekä havainnollisista kuva- ja luentosisällöistä. Harjoituksista on helppo saada kiinni hyvien video-ohjeistuksien ja malliesimerkkien avulla. Kurssimateriaali jää käyttöösi pysyvästi.

Kurssin kouluttaja

Kurssin kouluttajana on Kysytään koiralta®️ -menetelmän kehittänyt Jaana Pohjola. Jaana on opiskellut Portsmouthin yliopistossa eläinten käyttäytymistiedettä sekä Suomessa pedagogiikkaa, valmentamista ja voimavarakeskeisyyttä. Jaanan vankka teoriatausta yhdistyy 13 vuoden käytännönkokemukseen hyvin haastavienkin eläinasiakkaiden parissa.

Kurssin näkökulma on laaja, ja sen keskiössä on tyytyväinen koira. Kun palkkiot ymmärretään laajasti, ne ovat enimmäkseen jotain muuta kuin koiralle tarjottavaa materiaa!

Käytännönasioita kurssista

Kurssin materiaalit ovat käytössäsi heti oston jälkeen ja ne jäävät pysyvästi käyttöön. Kurssin voit opiskella itsenäisesti ja palata aiheisiin yhä uudelleen.