Koiran aggressiivinen käyttäytyminen – luentotallenne

Aggressiivisesti käyttäytyvä koira ei ole luonnevikainen, vaan se voi olla kipeä tai stressaantunut. On tärkeää tunnistaa syyt koiran aggressiivisen toiminnan taustalla, jotta voi välttää vaaratilanteet koiran kanssa. Jokaisen koiranomistajan on tärkeää ymmärtää aggressiivisen käyttäytymisen syitä ja vaaran merkkejä, jotta voi toimia itse ennaltaehkäisevästi ja ymmärtää koiraa.

Mihin ongelmiin luennosta saa apua?

Luennon myötä opit ymmärtämään oman koirasi toimintaa ja mahdollisia syitä toiminnan taustalla. Koirat eivät ole robotteja vaan eläviä, tuntevia eläimiä, joilla stressi vaikuttaa moneen asiaan. Koira ei aina voi käyttäytyä mallikkaasti, vaikka se itsekin pyrkii aina välttämään konflikteja. Luennolla käydään läpi koiran aggressiivista käyttäytymistä erilaisissa tilanteissa ja saat konkreettisia vinkkejä, miten käyttäytymiseen voi vaikuttaa.

Kenelle luento sopii?

Luento sopii kaikille koiranomistajille – sen voi katsoa ennaltaehkäisevästi pennun kanssa, jolloin voi ottaa vinkit ja käytännöt hyötykäyttöön. Lisäksi luennosta saa ideoita siihen, miten toimia jos aikuinen koira käyttäytyy odottamatta aggressiivisesti jossakin tilanteessa. Luento sopii erityisesti omistajille, jotka haluavat ymmärtää syyt koiran käyttäytymisen taustalla.

Mitä luennolla opitaan?

Luennolla käydään läpi tyypillisimpiä vaaratilanteita, joissa koira voi käyttäytyä aggressiivisesti sekä käytännön esimerkkien kautta pohditaan aggressiivisuuden ennaltaehkäisyä.

Luennoitsija

Luennoitsija on eläinten käyttäytymisneuvoja Jaana Pohjola (MSc, BSc), jolla on vahva kokemus haastavien koirien kouluttamisesta ja erilaisten aggressiivisten välikohtausten ratkomisesta koiraperheissä.

Käytännön toteutus

Kun ostat luentotallenteen, pääset katsomaan sen eläinkoulutus.fi-sivustolta ostohetkellä luomillasi tunnuksilla. Luento pysyy käytössäsi pysyvästi, joten voit kuunnella sen useita kertoja halutessasi. Luentotallenne on katsottavissa heti oston jälkeen.

Koiran aggressiivinen käyttäytyminen – luentotallenne