Koiran totuttaminen trimmauskoneen käyttöön

Pelottaako koiraa trimmaajalla käynti tai vastusteleeko se trimmauskoneen käyttöä kotona? Lamaantuuko koira apaattisesti kohtaloonsa vai koittaako se karata tai puolustautua, etkä saa turkkia lainkaan hoidettua? Väkisin tai puoliväkisin tekemisestä tulee kaikille paha mieli.

Koiran trimmaus ja turkinhoito on mahdollista rakentaa sellaisiksi, joista koira jopa nauttii!

Kaikki trimmauksen elementit ovat sellaisia, joista koiran voi opettaa pitämään:

• Koiran peseminen voi tuntua koirasta miellyttävältä
  • Föönaaminen ja kuivaaminen voi tuntua koirasta miellyttävältä
  • Turkin harjaaminen voi tuntua koirasta miellyttävältä
  • Turkin leikkaaminen koneella tai saksilla voi tuntua koirasta miellyttävältä

Tämän omaehtoisuuteen perustuvan verkkokurssin opeilla käännät stressiä ja pelkoa aiheuttavat trimmaustilanteet kivoiksi ja turvallisiksi kokemuksiksi kaikille osapuolille.

Mihin ongelmiin kurssista saa apua?

• Koira pelkää tai vastustelee trimmausta ja turkinhoitoa
  • Koira ei haluaisi mennä trimmaajalle
  • Koiraa on jouduttu pitämään väkisin kiinni trimmauksen ajan
  • Trimmauskone jännittää koiraa ja se “alistuu apaattisena kohtaloonsa”
  • Koiran trimmaus aiheuttaa stressiä ja vaaratilanteita
  • Koiran turkkia ei saa hoidettua

Tällä kurssilla käydään vaihe vaiheelta läpi, miten trimmaus voidaan opettaa koiralle miellyttäväksi. Voit tehdä kaikki harjoitteet kotona.

Kenelle kurssi sopii?

• Koirille, joille on ehtinyt kehittyä pelko trimmauskonetta kohtaan.
  • Valmistelevana koiranpennuille ja sellaisille aikuisille koirille, joille trimmauskonetta opetetaan ensimmäistä kertaa.
  • Suositus ylipäätään kaikille “turkkiroduille” eli koirille, joiden turkki vaatii hoitoa ja leikkaamista.

Kurssi sopii kaikille koiranomistajille, joilla on tavoite saada koira sietämään paremmin trimmauskonetta ja trimmaamista tai päästä itse leikkaamaan koiran turkkia koneella. Kurssi on suunniteltu erityisesti niille, joita kiinnostaa koiran mielipiteen huomioiminen käsittelyssä ja turkinhoidossa.

Kurssin kouluttaja

Kurssin kouluttaja on eläinten käytösneuvoja Jaana Pohjola. Jaana on kouluttanut haastaville koirille käsitttelytoimia Kysytään koiralta®️ -menetelmän mukaisesti jo kolmentoista vuoden ajan.

Käytännönasioita kurssista

Materiaali jää pysyvästi käyttöösi. Pääset katsomaan kurssia tunnuksilla, jotka oston yhteydessä itsellesi luot. Kurssin suorittamiseen tarvitaan vain nettiyhteys. Materiaalit ovat video- ja tekstimuodossa.

Koiran totuttaminen trimmauskoneen käyttöön

Johdanto ja esittely