Toukokuun ale! Kaikki kurssit -10% koodilla KEVAT10 - hyödynnä tarjous!

Pelokkaan koiran ulkoilutus -verkkokurssi

“Kyllä se ajan mittaan reipastuu..” Mutta miten? Pelokkaan koiran kanssa olo voi tuntua epätoivoiselta ja vinkkejä satelee laidasta laitaan. “Viet vaan reippaasti” sanoo toinen ja toinen sanoo että “Älä vie ollenkaan”. On ihan totta, että aika auttaa paljon ja koira sopeutuu, kun sillä on aikaa. Mutta jos koiran kanssa kokeillaan monia erilaisia kikkoja pelkojen voittamiseen, aikaa voi kulua turhaan ja liikaa. Kun sinulla on työkalut ja systeemi, säästät aikaa eikä sinun tarvitse tehdä samoja mutkia matkalla, joita yleensä pelokkaiden koirien kanssa tehdään.

Pelot rajoittavat lenkkeilyä monin tavoin – koira voi pelätä ääniä, liikennettä, muita koiria, ihmisiä tai sitä, että se on narulla kytkettynä taluttajaan. Koirilla on erilaisia taustoja – esimerkiksi tarhalolosuhteista tuleva rescue-koira on lähtökohdiltaan hyvin erilainen kaupunkiasuja kuin kaupungissa kasvanut koira. Kaikkia koiria voidaan kuitenkin auttaa pelkojen kanssa niin, että edes jonkinasteinen lenkkeily sujuu. Tämä on täysin ok, kaikkien koirien kanssa ei voi tavoitella päivittäisiä tuntien vaelluksia ihmisten ja liikenteen keskellä.

Mihin ongelmiin kurssista saa apua?

Kun haluat nähdä, että pelokkaalla koirallasi on mahdollisuus päästä pelostaan sen verran yli, ettet joudu linnoittautumaan kotiin sen kanssa, tämä kurssi auttaa sinua. Kaikkien koirien ei tarvitse olla lenkkeilyhirmuja, mutta jokaisen koiran on hyvä liikkua hyvinvoinnin ja terveyden takia ja jokaiselle koiralle löytyy apua turvan kasvattamiseen. Turvaan liittyy oleellisesti myös koiran ja omistajan välinen yhteistyö ja luottamuksellinen suhde – jotta koira voi sopeutua parhaalla tavalla, sinun täytyy olla luottamuksen arvoinen.

Kurssi auttaa sinua auttamaan koiraasi oikealla tavalla, jos haasteena on jokin näistä:

• Koira on erittäin pelokas rescue-koira, joka ei ole tottunut lainkaan ulkoiluun hihnassa tai ympäristöön, jossa sen tulisi lenkkeillä
  • Koira on ennen kulkenut lenkillä, mutta se on säikähtänyt lenkillä esimerkiksi jotakin ääntä ja ei suostu enää lähtemään
  • Koira välttelee valjaiden pukemista ja lenkillelähtöä ja stoppailee matkalla
  • Et ole varma miksi, mutta koirasi jännittää ulkona

Jos olet ristiriitaisten neuvojen suossa ja mietit, pitäisikö koiraa vetää väkisin perässä vai harkita eläinlääkäriltä lääkkeitä avuksi, tältä kurssilta saat työkaluja eteenpäin.

Kenelle kurssi sopii?

Kurssi sopii etenkin rescue-koirille ja pelokkaille koirille rotuun, ikään tai osaamistaustaan katsomatta.

Kurssin kouluttaja

Jaana Pohjola on toiminut vuodesta 2010 asti apuna erittäin haastavissa koiraongelmissa. Hänen erityistä osaamista ovat lenkkeilyyn liittyvät haasteet, kuten remmirähinä ja muut pelkoon liittyvät haasteet. Jaanan uran aikana hän on ehtinyt muuttaa ajatteluaan varsinkin pelkojen hoitamisesta – turvallisuudentunteen kasvattamisessa ei ole kyse vain teknisestä kouluttamisesta vaan todella monipuolisesta lähestymistavasta.

Hän on koonnut tämän kurssin pelokkaiden koirien omistajille, jotta he voivat välttää tyypillisimmät virheet harjoittelussa ja nauttia elämästä koiran peloista huolimatta.

Miksi kannattaa napata tämä kurssi?

Sen sijaan, että hakisit jatkuvasti uusia näkökulmia ja mielipiteitä pelokkaan koiran kouluttamiseen, voit pysähtyä tähän kurssiin.

• Harjoitukset ja periaatteet on vuosien kokemuksella mietitty ja ne on helppo omaksua
  • Sinun ei tarvitse tuskailla enää sen kanssa, että pitäisikö koiraa vaan viedä väkisin jotta se tottuisi
  • Uskot siihen, että aika ja sopivat harjoitukset tekevät tehtävänsä ja pääsette nauttimaan ulkoilusta juuri sillä tavalla kuin se koirallesi sopii
  • Kurssi on käytössäsi vuoden ajan ostohetkestä alkaen ja kurssin sisältö päivittyy jatkuvasti osallistujien kysymysten myötä – saat siis varmasti myös omaan kysymykseesi vastauksen!

Pelokkaan koiran ulkoilutus -verkkokurssi

musta nuori koira vetää lelua hampaat irvessä

Johdanto ja esittely