Koiran kynsien leikkaus – taistelusta vuoropuheluksi

Miten haastavan koiran kynsien leikkaus tehdään?

Piiloutuuko koira sängyn alle kun kynsileikkurit kaivetaan esille? Joutuuko koiraa pitämään kiinni kynsienleikkuun ajan? Tai onko koira masentuneena paikoillaan kynsiä leikatessa, vaikka se haluaisi olla jossain ihan muualla? Ihmisen näkökulmasta koiran kynsien leikkaaminen on yksi asia, mutta koiralle se on isompi ja monipuolisempi yhtälö. Todella monen koiran ongelma on se, että niitä pelottaa useampi eri osa tai asia kynsienleikkuutilanteessa.

Koiran kynsien leikkaus – taistelusta vuoropuheluksi -verkkokurssi tarjoaa ratkaisuja kynsienleikkuun harjoitteluun kaikille koirille, joilla on syntynyt ikävä asenne leikkaamista kohtaan. Kurssista on hyötyä silloin, kun koira ei ollenkaan anna leikata kynsiä tai kun kynsien leikkaaminen aiheuttaa vastustelua.

Kurssilla opetellaan kynsien leikkaamista osa-alue kerrallaan ja vaiheittain. Harjoitukset ovat helppoja ja yksinkertaisia ja niiden avulla löydät ilon takaisin kynsienhoitoon.

Tämän kurssin läpikäytyäsi pystyt leikata koirasi kynnet yksin ilman pakottamista tai kenenkään kyynelten vuodattamista. Viikoittain toistuva pakollinen paha on mahdollista kääntää yhteiseksi kivaksi hetkeksi!

Mihin ongelmiin kurssista saa apua?

Kurssista saa apua koiran kynsien leikkaamiseen, jos koira pelkää, haluaa välttää kynsien leikkaamista, murisee kynsiä leikatessa tai nykii tassua pois. Kurssista saa apua, jos haluat rakentaa uudelleen koiran luottamusta kynsienleikkuuhetkeen. Kurssi ei tarjoa taikatemppuja tai ihmekikkoja, vaan selkeät ohjeet harjoitteluun kynsienleikkuuta vastustavan koiran kanssa.

Kenelle kurssi sopii?

Kurssi sopii ihmisille, jotka eivät enää halua pakottaa koiraa tai leikata koiran kynsiä väkisin.

Erilaisia koiran pakottamiseen perustuvia vinkkejä on todella paljon, mutta todellisuudessa ne eivät auta varsinaiseen ongelman juurisyyhyn lainkaan. Koiraa ei voi pakottamalla opettaa siihen, että kynsienleikkuu on sille turvallista. Koiran käsittely on aina ihmisen arvovalinta. Tämä kurssi sopii erityisesti ihmisille, jotka haluavat ymmärtää ja hoitaa syitä koiran toiminnan taustalla, ei pelkästään peittää oiretta.

Mitä kurssilla opitaan?

Kurssilta saa vaihe-vaiheelta-ohjeet koiran kynsien leikkaamisen harjoitteluun koiralähtöisellä ja koiraa osallistavalla tavalla.

Kurssin kouluttaja

Kurssin kouluttaja on eläinten käyttäytymisneuvoja Jaana Pohjola, MSc. Jaana on kolmentoista vuoden ajan työskennellyt haastavien tapausten parissa ja opettanut koiralähtöistä kouluttamista. Jaana on ainutlaatuisen Kysytään koiralta ®️ -metodin kehittäjä.

Käytännönasioita kurssista

Voit suorittaa kurssin itsenäisesti kuuntelemalla luentotallenteet ja katsomalla kurssin videot. Kurssin materiaalit ovat eläinkoulutus.fi-sivustolla heti oston jälkeen katsottavissa. Materiaali jää pysyvästi käyttöösi – pääset katsomaan sitä tunnuksilla, jotka oston yhteydessä itsellesi luot. Kurssin suorittamiseen tarvitsee vain nettiyhteyden. Materiaalit ovat videomuodossa.