Tyytyväinen lenkkikaveri – ohituskurssi verkossa

Rähiseekö koirasi remmissä? Eikö se kuuntele sinua ollenkaan? Sinkoileeko se ilman kontrollia hajujen perässä, hyppii tai vetää hihnassa? Haluaisiko se moikata jokaista vastaantulijaa vai pelkääkö se? Tästä kurssista on apua näihin kaikkiin tilanteisiin – myös vaikka olisit jo kokeillut kaikkea!

Kurssi opetti niin monia koko arkeen sovellettavia asioita, etten rehellisesti tiedä, miten olisimme pärjänneet ilman niitä oppeja.

Uudenlainen ideologia

Oletko turhautunut siihen, että kouluttajat neuvovat palkitsemaan nameilla tai lelulla, mutta omaa koiraasi ei kiinnosta ne vähääkään? Tällä kurssilla opit aivan uusia tapoja palkita koiraasi. Opit ymmärtämään, mitä koiran aito motivaatio tarkoittaa käytännössä. Kurssilla käytetään edistyksellistä Kysytään koiralta® -metodia.

Todella siis TODELLA kattava ja kokonaisvaltainen verkkokurssi avuksi hihnalenkkeilyn haasteisiin!

Tämän kurssin jälkeen et tarvitse enää yhtäkään neuvoa, vinkkiä tai kikkaa koiran kanssa lenkkeilyyn. Tämä kurssi avaa sinulle oven askelta kehittyneempään maailmaan, jossa perinteiset koirankoulutusmenetelmät on viety aivan uudelle levelille! Miksi suorittaisit toisten tapaa lenkkeillä, kun tilanteen paras asiantuntija kulkee hihnan päässä!

Mihin ongelmiin kurssista saa apua?

Kurssilla käydään perusteellisesti läpi, miten voit opetella juuri sinun koirallesi toimivat ratkaisut lenkkeilyyn ja ohitustilanteisiin.

Käsiteltävät asiat taustoitetaan ensin kansantajuisesti ja sitten niitä syvennetään ja konkretisoidaan luentojen, podcastien ja videoiden avulla. Selkeät ja käytännönläheiset treenit auttavat sinua muuttamaan hihnaulkoiluanne järkevästi ja pysyvästi!

Kurssilla käsitellään:

• Mitä lenkkeily on koiran näkökulmasta
  • Millä kaikilla tavoilla koiraa voi palkita lenkillä – myös jos se ei ota herkkuja tai leiki
  • Mitä syitä koiralla on toimia ulkona tietyllä tavalla
  • Millä tavalla katsekontakti liittyy lenkkeilyyn
  • Millaiset ovat sopivat lenkkeilyvarusteet koiralle
  • Miten ohitustilanteissa kannattaa toimia
  • Miten oman koiran saa parhaiten palautumaan jännittävien tilanteiden jälkeen
  • Tyytyväisen lenkkikaverin tukitaidot
  • Kahden koiran kanssa lenkkeily
  • Miten ohitustilanteita voi harjoitella vaivattomasti
  • Miten lenkkeilystä rakennetaan vuoropuhelua jossa koirankin mielipide huomioidaan

Kurssi koostuu neljästä osiosta, joihin pääset tutustumaan oman aikataulusi mukaan. Materiaali jää käyttöösi pysyvästi.

Kenelle kurssi sopii?

Koska kurssissa on kyse tavallisia pikakonsteja tai yksittäisiä “vinkkejä” laajemman ideologian omaksumisesta ja tarkoituksena on oppia tunnistamaan koirasi yksilölliset tarpeet ja mieltymykset, sopii se ihan kaikenlaisille koirille!

Kurssista on apua useisiin eri tilanteisiin ja hihnaongelmiin:

• pelokkuus
  • innokkuus
  • kiihtyminen
  • rähisempinen
  • turhautuminen
  • murrosikä
  • kahden tai useamman koiran samanaikainen lenkittäminen

Sopii hyvin myös kattavana pohjataitopakettina ulkoiluasioista, jos pentu on tulossa!

Sinulla tai koirallasi ei tarvitse olla minkäänlaisia pohjataitoja tai osaamista kurssille osallistuaksenne. Opit kurssin aikana kaiken oleellisen!

Mitä kurssilla opitaan?

Lenkkeilyn pitäisi olla hauskaa ja palauttavaa, ei ikävää ja kuormittavaa. Samaan aikaan sen tulisi olla myös turvallista niin taluttajalle kuin koiralle ja ympäristöllekin.

Tällä kurssilla opit käytännönasioiden ohella muuttamaan omaa asennettasi ja suhtautumistasi lenkkeilyyn! Erään kurssilaisen sanoin: “Ennenkaikkea opin olemaan aidosti armollisempi ja rennompi suhteessa koiran ulkoiluun.”

Koska jokainen koira on oman lenkkeilynsä paras asiantuntija, on huomattavasti helpompaa toimia koiran kanssa yhdessä tiiminä kuin koiraa vastaan. Sujuva lenkkeily edellyttää molemmilta osapuolilta kompromisseja, mutta kun yhteinen sävel löytyy, kaikki muuttuu helpommaksi. Ei ole yhtä oikeaa tapaa kulkea narun päässä, vaan parasta on, kun löydätte koirasi kanssa oman tyylinne!

Kurssin kouluttaja

Verkkokurssin on koonnut MSc, BSc Jaana Pohjola, joka on kehittänyt ainutlaatuisen Kysytään koiralta®️ -metodin. Jaanalla on yliopistotutkinto eläinten käyttäytymisestä ja yli kolmentoista vuoden käytännönkokemus haastavista koira-asiakkaista. Nimenomaan hihnalenkkeilyyn liittyvät ongelmat ovat olleet Jaanan uran keskiössä.

Jaanan ideologian mukaan: “Jokainen koira on yksilö, jota ei voi survoa tiettyyn muottiin. Jokaiselle koiralle löytyy sopivat harjoitukset, joiden avulla lenkkeilystä saadaan enemmän vuoropuhelua kuin vastakkainasettelua ja taistelua.

Verkkokurssi, johon kuuluu kouluttajan taustatuki

Saat verkkokurssimateriaalin heti käyttöösi ja voit alkaa suorittaa sitä omassa tahdissasi. Jos tarvitset lisäapua, voit kysyä neuvoa kouluttajalta kurssin fb-ryhmässä.

Käytännönasioita kurssista

Voit suorittaa kurssin itsenäisesti kuuntelemalla luentotallenteet ja katsomalla kurssin videot. Kurssin materiaalit ovat eläinkoulutus.fi-sivustolla heti oston jälkeen katsottavissa. Materiaali jää pysyvästi käyttöösi – pääset katsomaan sitä tunnuksilla, jotka oston yhteydessä itsellesi luot. Kurssin suorittamiseen tarvitaan vain nettiyhteys. Materiaalit ovat videomuodossa.