Eroon hihnassa vetämisestä -verkkokurssi

Koira vetää hihnassa ja kiskoo lenkillä eteenpäin tiukassa etukenossa? Koira riuhtoo remmissä holtittomasti niin, että olkapäähän sattuu? Hihnassa vetäminen on lähes kaikille koirille normaali tapa liikkua, jota ei niin vain nopeasti saa lopetettua. Vetäminen on huomattavasti laajempi kokonaisuus kuin vain yksi pieni epämiellyttävä tapa.

Koira voi kiskoa hihnassa monesta syystä. Se voi tempoa hajujen perään, haluta tiettyyn suuntaan (esim. kotoa poispäin tai nimenomaan takaisin kotiin) tai vastaantulijoiden takia. Koska vetämiseen on monia syitä, ei siihen ole olemassa yhtä täsmähoitoa. Vetämistä kannattaakin lähestyä monesta suunnasta!

Tämä kokonaisvaltainen ja rakentavasti taustasyihin paneutuva kurssi on täsmätuote hihnassa vetämisestä eroon pääsemiseksi. Kurssin on koonnut uransa erityisesti hihnaongelmien parissa tehnyt eläinten käytösneuvoja Jaana Pohjola.

Mihin ongelmiin kurssista saa apua?

Eroon vetämisestä -verkkokurssista saat apua siihen, kun koira vetää hihnassa. Kurssi ei tarjoa pikaratkaisua tai taikatemppua, jolla koira välittömästi lopettaisi vetämisen, koska tällaista taikatemppua ei ole olemassa! Sen sijaan saat tärkeää tietoa vetämisen syistä ja useita pieniä harjoituksia, joilla vetämistä voi vähentää.

Jos vetämisen lisäksi koirasi esimerkiksi rähisee remmissä, kannattaa katsoa Tyytyväinen lenkkikaveri, onnellinen omistaja -verkkokurssi.

Kenelle kurssi sopii?

Kurssi sopii jokaiselle koiranomistajalle, joka kamppailee hihnassa vetämisen kanssa. Kurssi soveltuu koiranomistajille, jotka haluavat ymmärtää koiransa toimintaa hieman syvällisemmin ja haluavat ratkoa vetämisongelmaa kestävällä ja koiralähtöisellä tavalla.

Kurssi ei edellytä mitään pohjataitoja, vaan sen anti on jokaisen sovellettavissa omalle koiralleen helppojen harjoitusten avulla. Kurssi sopii koiranpennun omistajille ja aikuisten koirien omistajille, turhautuville ja reaktiivisille koirille.

Mitä kurssilla opitaan?

Kurssi sisältää kolme luentoa ja kolme treenivideota. Luennoilla käsitellään varusteiden merkitystä ja vetämisen taustasyitä sekä koiran hallintaa. Käytännön treenivideoiden kautta saat konkreettisia harjoituksia, joilla vetämistä voi alkaa vähentää.

Käytännön harjoitukset kannattaa tehdä lenkkien ulkopuolella, eli kurssilta ei saa “tee tästä lähtien aina näin” -tyylisiä neuvoja. Päin vastoin, on paljon asioita, joita kannattaa harjoitella silloin, kun koiran on helppo keskittyä ja onnistua – eli todennäköisesti lenkkiä rauhallisemmassa ympäristössä. Lenkillä on usein paljon koiran huomiota vieviä asioita, jolloin on luonnollista, ettei koira pysty keskittymään harjoitteluun lenkin aikana. Lenkkien ulkopuolella harjoitellut asiat on helpompi siirtää lenkille.

Kurssin kouluttaja

Kurssin kouluttaja on Jaana Pohjola, joka on kehittänyt Kysytään koiralta®️ja Tyytyväinen lenkkikaveri – konseptit. Jaanalla on pitkä, yli 14 vuoden kokemus erityisesti vaikeista hihnahaasteista, joihin voimakas vetäminen kuuluu.

Jaanalle tärkeää on löytää jokaiselle koirakolle oma tyyli ja omanlainen tapa lenkkeillä. Parhaisiin tuloksiin päästään, kun sovitetaan omistajan ja koiran toiveet yhteen.

Käytännön asioita kurssista

Kurssin materiaalit ovat video- ja tekstimuodossa. Saat materiaalit heti oston jälkeen käyttöösi ostohetkellä luomalla käyttäjätunnuksella ja salasanalla. Kurssin materiaali jää pysyvästi käyttöön, joten voit palata siihen uudestaan. Kurssi suoritetaan itsenäisesti verkossa. Kaikki materiaali on tallenteina sivustolla.

Eroon hihnassa vetämisestä -verkkokurssi