Reaktiivinen koira -verkkokurssi

Reaktiivinen koira rähjää remmissä, vahtii vieraita, haukkuu ohikulkijoille, reagoi ääniin, ja sen on vaikea rauhoittua uusissa paikoissa.

Vaikka reaktiivisen koiran koulutus voi tuntua vaikealta juurikin koska koiran reaktiot ovat niin nopeita ja voimakkaita, on asiaa kuitenkin mahdollista lähestyä porautumalla reaktiivisuuden taustasyihin ja koiran motiiveihin.

Tältä kurssilta saat tuhdin tietopaketin koiran reaktiivisuudesta niin koti-, lenkki- kuin harrastuskontekstissa. Kattavan taustoituksen lisäksi saat suoria käytännön ohjeita ja harjoitteita reaktiivisen koiran kouluttamiseksi. Yksittäisten pikkukikkojen sijaan tämä kurssi tarjoaa kokonaisvaltaisen ymmärryksen ja selkeät toimintamallit reaktiivisen koirasi auttamiseen.

Vähemmän kuormittavia, vaarallisia ja noloja tilanteita – enemmän sujuvaa yhteiseloa!

Sisältää kolme laajaa osiota:

1. reaktiivinen koira kotona
  2. reaktiivinen koira ulkona ja
  3. reaktiivinen koira harrastuksessa.

Kurssin on koonnut eläinten käyttäytymistieteen maisteri, ongelmakoirankouluttaja ja ainutlaatuisen Kysytään koiralta®️ -metodin kehittäjä Jaana Pohjola.

“Reaktiivisuus tarkoittaa sitä, että koira reagoi uhkaan aktiivisesti. Ongelma ei kuitenkaan ole se, että koira reagoi, vaan se, että koira kokee uhkaa.

Kurssin teemat:

• Mitä reaktiivisuus on?
  • Reaktiivinen koira kotona, eli äänille haukkuminen ja vieraiden kohtaaminen kotona.
  • Reaktiivinen koira hihnalenkillä, eli toisten koirien kohtaaminen, ohittaminen sekä demonikohtaukset lenkillä.
  • Reaktiivinen koira harrastuksissa, eli koirakursseilla toimiminen reaktiivisen koiran kanssa: koiran tunnetilojen huomiointi ja tunnistaminen, koirahäiriöiden treenaaminen ja luoksepäästävyysharjoittelu.

Kenelle kurssi sopii?

Sinulle, jolla on koira, joka reagoi toisiin koiriin, ihmisiin tai ärsykkeisiin voimakkaasti!

Tämä kurssi on erinomainen kaikille reaktiivisten koirien omistajille, jotka haluavat ymmärtää asioita mahdollisimman kokonaisvaltaisesti ja löytää pikaratkaisujen sijaan pitkäkestoista muutosta. Kurssin kautta opit soveltamaan ymmärrystä yksilöllisesti juuri omalle koirallesi sopivilla tavoilla!

Mitä kurssilla opitaan?

Kurssilla käydään läpi koiran reaktiivisuutta monelta eri kantilta; mitä reaktiivisuus on, miten se ilmenee ja mitkä tekijät vaikuttavat taustalla. Lisäksi käydään läpi, miten reaktiivisen koiran kanssa kannattaa harjoitella vaikeita tilanteita. Opit hyvinvoinnista kokonaisuutena, peloista, palautumisesta, virikkeistä sekä muista asioista, jotka helpottavat reaktiivisen koiran elämää ja samalla omaasi.

Kurssin kouluttaja

Kurssin kouluttaja on eläinten käytösneuvoja Jaana Pohjola (MSc). Jaana lähestyy reaktiivisen koiran elämää paljon laajemmin kuin vain kouluttamisen näkökulmasta. Hän katsoo asioita niin tieteellisen taustaymmärryksen kuin myös pitkän käytännöntyönsä tuoman kokemuksen kautta – syyllistämättä ja uusin ideoin! Jaana on kouluttanut sekä koirankouluttajia että reaktiivisten koirien omistajia kokonaisvaltaisella otteella jo vuodesta 2010. Jaana on saanut paljon kiitosta kannustavasta, selkeästä ja käytännönläheisestä otteestaan.

Käytännönasioita kurssista

Voit suorittaa kurssin itsenäisesti kuuntelemalla luentotallenteet ja katsomalla kurssin videot. Kurssin materiaalit ovat eläinkoulutus.fi-sivustolla heti oston jälkeen katsottavissa. Materiaali jää pysyvästi käyttöösi – pääset katsomaan sitä tunnuksilla, jotka oston yhteydessä itsellesi luot. Kurssin suorittamiseen tarvitaan vain nettiyhteys. Materiaalit ovat pääosin videoluentoja, joissa avataan aiheita kokonaisvaltaisesti.

Reaktiivinen koira -verkkokurssi

Reaktiivinen koira harrastuspaikoilla

Kuvassa on taluttaja ulkoiluttaa pientä valpasta koiraa, jolla on sininen takki päällä.

Reaktiivinen koira lenkillä

musta nuori koira vetää lelua hampaat irvessä

Reaktiivinen koira kotona

Mitä reaktiivisuus on?