Tyytyväinen rescue koira -verkkokurssi

Tyytyväinen rescue koira -verkkokurssi on suunniteltu erilaisista olosuhteista tulevien rescue-koirien käyttäytymisen ja tunne-elämän ymmärtämiseksi, hyvinvoinnin tukemiseksi, ongelmien välttämiseksi ja turvallisen kotiutumisen avuksi.

Rescue-koirista jokainen on yksilö, jolla on omat piirteensä. Kuitenkin rescue-koirilla esiintyy yleisesti tiettyjä haasteita, kuten esimerkiksi eroahdistusta, sisäsiisteysongelmia, pelokkuutta ja varauksellisuutta toisia koiria ja/tai ihmisiä kohtaan. Lisäksi rescuekoirille on tyypillistä se, että koiran käyttäytyminen muuttuu, kun koiran kotiutuminen etenee ja tämä usein yllättää omistajaperheen.

Tämän kurssin avulla opit ymmärtämään rescue koiraa, ratkot haasteet kestävällä tavalla ja luot turvallisesti molempiin suuntiin toimivan vuorovaikutussuhteen!

Kenelle?

Kurssi auttaa huomioimaan sekä tarhakoirien että kotitaustaisten rescue-koirien erityispiirteet. Suosittelemme kurssia lämpimästi jokaiselle rescue-koiraa harkitsevalle tai sellaisen jo ottaneelle. Sopii erityisesti vastuullisille ja tiedostaville rescue-koiraperheille!

Kouluttaja

Kurssin on koonnut kokenut eläinten käyttäytymistieteen maisteri ja ongelmakoirakouluttaja Jaana Pohjola. Jaana on kehittänyt ainutlaatuisen Kysytään koiralta®️ -metodin, joka on vahvasti läsnä tälläkin kurssilla.

Lähestymistapa

Kurssi on luotu siitä näkökulmasta, että koiran aito motivaatio, valinnanvapaus, omaehtoisuus ja hallinnan tunne ovat aina keskiössä, kun tavoitellaan pitkäkestoisesti toimivaa yhteiseloa.

Opit käytännön asioiden ja turvallisten olosuhteiden luomisen ohella paljon rescue-koiran henkisestä puolesta, tunne-elämästä ja käytöksen syistä – eli asioista, jotka ovat aivan ydinasemassa koiran kokonaishyvinvoinnin ja yhteisen arjen toimivuuden kannalta.

Sisältö

Kurssi on koostettu mahdollisimman käytännönläheisesti. Jokainen ohje taustoitetaan ja selitetään selkeästi auki.

Kyseessä on poikkeuksellisen laaja kokonaisuus, joka käsittää kaikki oleellisimmat osa-alueet rescue-koiran elämään, eri vaiheisiin ja hyvinvointiin liittyen.

Kurssi sisältää yhteensä jopa 31 oppituntia videoineen ja lisäksi 5 taustoittavaa luentoa:

• rescue-koiran tuloon valmistautuminen
  • kotiutumisen ensivaiheet
  • suhteen luominen
  • kouluttaminen ja toiminnan ohjaaminen
  • uusiin asioihin totuttelu
  • stressi
  • pelko
  • käytösmuutokset
  • lepo ja palautuminen
  • tilan antaminen
  • arjen tärkeät taidot
  • yksinoloon totuttaminen
  • sisäsiisteys
  • liikenne ja matkustaminen
  • ihmisiin totuttaminen
  • toisiin koiriin ja muihin lemmikeihin totuttaminen
  • varusteisiin totuttaminen
  • omehtoiset hoitotoimet (esim. kynsien leikkaus ja pesu)
  • ulkoilutus ja lenkkeily
  • toiset koirat ja innokkuus
  • toiset koira ja pelko tai räyhääminen
  • vieraiden ihmisten kohtaaminen ja innokkuus
  • vieraiden ihmisten kohtaaminen ja pelokkuus tai räyhääminen

Käytännönasioita kurssista

Kurssin on oston jälkeen heti käytettävissäsi vuoden ostopäivästä alkaen.

Kurssi on koostettu videoista, jotka voit joko katsoa tai kuunnella. Lisäksi kurssimateriaali on myös tiivistettynä tekstimuodossa, mikäli haluat mieluiten lukea tekstiä.

Kurssialustalla on mahdollisuus kommentoida ja kysyä kouluttajalta tarkentavia kysymyksiä omaan tilanteeseenne liittyen.

Tyytyväisyystakuu!

Osta tästä >>

Miksi valita tämä kurssi?

Tyytyväinen rescue koira -verkkokurssi

Jätä kommentti