Helpota koiran eroahdistusta -verkkokurssi

Toimiva koiran eroahdistus koulutus riippuu koirasta! Tämä verkkokurssi auttaa tutkimaan ja ymmärtämään, mistä juuri sinun koirasi yksinolo-ongelmat johtuvat ja tarjoaa keinoja, joilla niihin voi vaikuttaa tehokkaasti ilman, että itse palat prosessissa loppuun.

Miten koiran eroahdistus ilmenee? Stressaako koirasi, kun olet lähdössä pois kotoa? Tuhoaako se paikkoja ja keksii muuta ei-niin-toivottua tekemistä sillä aikaa, kun olet töissä? Vinkuuko ja haukkuuko koirasi poissaollessasi niin, että naapuritkin hermostuvat?

Yksinolo-ongelma on koiralle kuormittava tila. Koira ei voi käsittää, miksi sen pitää olla erossa perheestään. Eroahdistus aiheuttaa koiralle usein uniongelmia, levottomuutta ja jopa paniikin tunnetta. Taustalla voi olla joskus muukin syy kuin omistajasta erossa oleminen – koira saattaa reagoida asunnon ulkopuolisiin ääniin tai se voi pelätä, että jotain pahaa tapahtuu, kun omistaja on poissa. Syyn taustasta riippuen eroahdistuksen hoito voi olla hyvin erilaista.

Tämä kurssi on suunniteltu avuksi koiran eroahdistukseen ja yksinolo-ongelmiin.

Minkälaista on tehokas koiran eroahdistuksen hoito? Jokainen koira on yksilö, jolla on yksilöllinen tausta, tarpeet, arki ja kokemusmaailma. Siksi ei ole olemassa yhtä oikeaa tapaa ratkoa yksinolohaasteita. Jokaiselle koiralle ja koiran perheelle on kuitenkin löydettävissä juuri sille parhaiten toimivat keinot, joita voi toteuttaa arjessa ilman ahdistusta ja stressiä.

Parhaimmillaan koiran yksinoloharjoittelu ei ole pelkästään kouluttamista, vaan stressinhallintaa ja rutiinien luomista yhdistettynä sopiviin harjoitteisiin. Koiran havainnointi on oleellinen osa ongelmanratkaisua: on turha rynnätä kehittämään ratkaisua, joka ei välttämättä vastaa kyseisen koiran tarpeisiin.

Tämän kurssin sisältämät koiran yksinolo harjoitukset ovat kaikkea muuta kuin pakkopullaa! Valitse tämä koiran yksinoloharjoittelu -kurssi, jos et halua uupua aiheen parissa. Kurssin luovat treenit ovat kaikkea muuta kuin ovesta ramppaamista, avainten kilistelyä ja kenkien pukemista!

Mihin ongelmiin Koiran eroahdistus -kurssista saa apua?

Tämä koiran eroahdistus kurssi ei anna tarkkaa koulutusohjelmaa – koska yhtä sellaista ohjelmaa, joka sopisi sellaisenaan jokaiselle koiralle, ei ole olemassa! Sen sijaan saat ymmärrystä ja ajatuksia siitä, miten juuri sinun omaa koiraasi kannattaa tukea kokonaisvaltaisesti yksinolon suhteen.

Kurssilla käydään läpi erilaisia tapoja helpottaa koiran stressiä sen ollessa yksin. Lisäksi saat käytännön harjoituksia, joiden avulla voit helpottaa koiran eroahdistusta. Saat myös reilusti taustatietoa koiran elämänlaadusta, stressinhallinnasta ja hyvinvoinnista kokonaisuutena. Vaikka et heti voisi poistaa koiran yksinolostressiä kokonaan, voit vaikuttaa sen elämänlaatuun palautumisen kautta hyvin paljon.

Kenelle Koiran eroahdistus -koulutus sopii?

Kurssi sopii jokaiselle koiranomistajalle, joka kamppailee koiran eroahdistuksen kanssa. Kurssi soveltuu koiranomistajille, jotka haluavat ymmärtää koiransa toimintaa hieman syvällisemmin ja haluavat ratkoa yksinolohaasteita kestävillä ja koiralähtöisillä tavoilla.

Kurssin oppeja voi soveltaa kaiken ikäisten ja kaiken rotuisten koirien kanssa – kurssi tarjoaa selkeän menetelmän yksinolon helpottamiseen.

Kurssi on suunniteltu lievästä tai vakavammasta yksinoloahdistuksesta kärsiville aikuisille koirille. Se sopii myös koiranpennun omistajille tärkeänä ennaltaehkäisynä ja oppaana vaiheittaiseen harjoitteluun. Kurssin tueksi on mahdollista ja suositeltavaa ostaa puhelinneuvonta, jossa voidaan käydä läpi haastavampia tilanteita.

Mitä opit tällä kurssilla?

Kurssilla käydään luentoja avulla läpi koiran eroahdistusta monelta kantilta, kuten mitä koiran yksinolo-ongelmat ovat, miten ne ilmenevät ja mitkä tekijät vaikuttavat taustalla. Lisäksi käydään läpi, miten yksinolohaasteista kärsivää koiraa voi auttaa kokonaisvaltaisesti ja monipuolisesti.

Lähes jokainen koira osaa jossakin tilanteessa olla erossa omistajistaan. Tätä tilannetta hyödyntämällä kannattaa lähteä rakentamaan pidempää yksinoloa. Apuna käytetään ankkurointia ja muita turvaa ja ennakoitavuutta lisääviä työkaluja. Lisäksi voidaan hyödyntää koiran hallinnan tarvetta harjoittelussa, kuten mitä koiran olisi hyvä osata tehdä jos se haluaa että ihmiset palaavat nopeasti.

Kurssin kouluttaja

Kurssin on suunnitellut Portsmouthin yliopistossa soveltavaa eläinten käyttäytymistiedettä opiskellut Jaana Pohjola (MSc). Jaanalla on yli 13 vuoden käytännön kokemus haastavien koira-asiakkaiden kanssa.  Jaanalla on kouluttamisen ohella ymmärrystä myös laajemmin koiran kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin rakentamisesta.

Jaana on saanut paljon kiitosta laatikon ulkopuolelta tulevista ideoista tilanteissa, joissa on jo yritetty kaikkea, syyllistämättömästä lähestymistavasta sekä yksilöllisestä otteesta.

Yksinolokurssi on suunniteltu siitä pohjaymmärryksestä käsin, että koiran eroahdistus kuormittaa sekä koiraa että omistaa, joten omistajan voimavaroista huolehtiminen on ensiarvoisen tärkeää.

Käytännönasioita kurssista

Voit suorittaa kurssin itsenäisesti kuuntelemalla luentotallenteet ja katsomalla kurssin videot. Kurssin materiaalit ovat eläinkoulutus.fi-sivustolla heti oston jälkeen katsottavissa. Materiaali jää pysyvästi käyttöösi – pääset katsomaan sitä tunnuksilla, jotka oston yhteydessä itsellesi luot. Kurssin suorittamiseen tarvitaan vain nettiyhteys. Materiaalit ovat teksti- ja videomuodossa.

Helpota koiran eroahdistusta -verkkokurssi