Miten estää koiraa syömästä roskia maasta -verkkokurssi

Mitä tehdä, kun koira syö ulkona kaiken mahdollisen? Miksi koira ei suostu enää luopua aarteistaan? Mitä asialle kannattaa tehdä? Kokeneen ja kiitetyn eläinten käytösneuvojan kokoama verkkokurssi avuksi tupakantumppien, nenäliinojen ja ruoantähteiden maasta imuroijalle. Saat selkeät toimintamallit hajanaisten nettineuvojen sijaan!

Koirilla on luontainen kiinnostus kaikenlaista ällöttävää kohtaan ja ne poimivat mielellään lenkin varrelta aarteita, tutkivat niitä, kantavat niitä ja jotkut syövät niitä. Koiranpennun suusta voi saada otettua löytöjä pois, mutta koira oppii myös nopeasti suojaamaan niitä – se nielaisee aarteet nopeammin ja ei välttämättä suosiolla anna niitä pois. Tästä seuraa kilpajuoksu aarteiden suhteen, taluttajan on huomattava ne ennen kuin koira ehtii napata niitä.

Koiraa ei saa unohtamaan aarteita kieltämisellä, kuonokoppaa käyttämällä tai sillä, että sen suusta kaivetaan tavaraa väkisin pois. Tällä kurssilla käsitellään kaikkea sitä, mitä voit tehdä, jotta koirasi ei olisi niin innoissaan kaikesta löytämästään.

Mihin ongelmiin kurssista saa apua?

Kurssi auttaa sinua:

• Ymmärtämään koirasi viehtymystä erilaisiin ällötyksiin lenkillä
  • Ennaltaehkäisemään riitoja aarteista
  • Opettamaan koirallesi toimivan “irti”-vihjeen

Kenelle kurssi sopii?

Kurssi sopii kaikenikäisten ja -rotuisten koirien omistajille. Kurssi on suunniteltu toisaalta ennaltaehkäisemään ja toisaalta ratkaisemaan aarteiden poimimiseen liittyviä haasteita.

Mitä kurssilla opitaan?

Kurssilta saat perustiedot siitä, mistä roskien syömisessä on kyse ja milloin on syytä olla huolissaan. Lisäksi saat tietoa siitä, mitä kannattaa ja ei kannata tehdä tilanteissa, joissa koiraa kiinnosta roskien syönti. Saat myös selkeät opit siihen, miten opetat koiralle irrottamisen luotettavaksi.

Kurssin kouluttaja

Verkkokurssin on koonnut eläinten käytösneuvoja ja ongelmakoirankouluttaja Jaana Pohjola. Jaana osaa selittää ymmärrettävällä tavalla koiran käyttäytymisen syitä ja keksiä luovia ratkaisuja hankaliinkin tilanteisiin. Hän on auttanut koiraperheitä empaattisella otteellaan jo vuodesta 2010 lähtien.

Käytännönasioita kurssista

Kurssin opit ovat käytössäsi heti oston jälkeen ja pysyvät käytössä vuoden ajan.

Miten estää koiraa syömästä roskia maasta -verkkokurssi

Johdanto ja esittely